janton

Junior
  • Aantal berichten

    27
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze

janton's trofeeën

  1. Beste Alle, Ik kan helaas nergens vinden of de Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek inclusief of exclusief BTW is. Ik vermoed exclusief BTW, maar ik wil dit toch graag zeker weten aangezien op de site van de belastingdienst hier weinig over wordt gezegd: ingekorte link Dit jaar één investering(laptop) van 2378 euro gekocht inclusief BTW, mocht het ex BTW zijn dan kom ik net niet boven die grens van 2301 euro. Was een mooie combinatie geweest met "Voor startende ondernemers: willekeurige afschrijving". [Mod edit: link ingekort ivm verstoring forum layout]
  2. Beste Higherlevel Leden, Ik ga dit jaar mijn eenmanszaak staken in Nederland, hierbij houd ik nog een aanzienlijk bedrag over wat ik waarschijnlijk ga "overzetten" in stakingslijfrente. Ik ben aandeelhouder van een BV in het buitenland en vroeg mij af of ik mijn stakingslijfrente kan onderbrengen in de BV in het buitenland? Zijn hier enkele regels aan verbonden? Aangezien daar dan waarschijnlijk mee wordt geïnvesteerd etc. Ik lees het volgende op pensioenweblog.nl
  3. Ok dank voor alle tips en reacties, er zitten zeker al een paar bruikbare oplossingen tussen. Ik gok dat het gaat om 1000 euro per persoon max, dan kunnen we daarna altijd nog een BV of VOF starten.
  4. Beste Higherlevel Leden, De snelle korte versie: Ik heb al mijn eigen webwinkel/onderneming/eenmanszaak(groeit langzaam), maar wil samen met een vriend nog eens een kleine webdesign+webontwikkelings bureau starten. Aangezien we nog niet weten hoe (snel) we opdrachten krijgen vroeg ik mij af of we niet eerst via mijn huidige onderneming één of twee opdrachten kunnen laten lopen. Alleen hoe moet ik mijn vriend betalen? Hij is niet voor mij indienst, we werken 50%-50% aan het project. Of moeten we toch een nieuwe onderneming starten?
  5. Ok dank voor de reactie, alleen bij Paypal krijg ik niet het hele bedrag op mijn Paypal rekening, hier ontvang ik zo'n soort overzicht: Betaling Pietertje: Totaalbedrag: €4,95 EUR Kostenbedrag: -€0,52 EUR Nettobedrag: €4,43 EUR
  6. Beste Alle, Moet ik BTW betalen over de kosten van een betalings transactie? Ik zal snel ter zake komen met een voorbeeld: Klant A koopt product in mijn webshop voor 7,95 via iDEAL > ik ontvang 7.95 op mijn bankrekening, maar ontvang aan het einde van de maand de omkosten: 0.50 cent voor iDEAL transactie kosten +0.8 cent voor de bank transactie. (totaal 58 cent) Aangezien bank betalingen BTW vrij zijn (althans dat heb ik ooit vernomen) zou ik dan op mijn factuur kunnen zetten: Product ex BTW: 6,19 BTW 19%: 1,18 (Incl. BTW: € 7,37) Transactie iDEAL Kosten: 0,58 Totaal: 7,95 Voor PayPal ziet het model er als volgt uit: (3,4% + €0,35 EUR) Product ex BTW: 6,16 BTW 19%: 1,17 (Incl. BTW: € 7,33) Transactie Paypal Kosten: 0,62 Totaal: 7,95
  7. Ik ben ondernemer en heb een BTW nummer. Ok dus het maakt in wezen niet uit.. Of het via het mijn onderneming gaat of normaal dienstverband, dus dan krijg ik aan het einde van het jaar een deel van mijn loonheffing terug. Alleen via mijn onderneming kan ik natuurlijk andere aftrekposten gebruiken.
  8. Odeon! THX dat is inderdaad een erg mooi antwoord, daar was ik nog niet van op de hoogte. Zal hier meer over opzoeken nu! Ik ben niet op de hoogte van alle regels, dus verbeter mij gerust in dit voorbeeld: Ik ga bijvoorbeeld 1750 per maand verdienen dat is netto ongeveer 1400 per maand. Als ik het via mijn bedrijf zou doen krijg ik gelijk 1750 op mijn zakelijke rekening, terwijl in dienstverband dit 1400 zou zijn (op mijn persoonlijke rekening) Daar zit toch een kloof van 350 euro? Krijg ik dit dan later terug mocht ik dat jaar bijvoorbeeld elke maand 800 investeren en dus 400 euro per maand overhouden? (als ik natuurlijk geen winst draai met mijn bedrijf) *ik gebruik deze site voor berekening: http://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck/brutonetto Als ik 400 of 500 euro invoer zie ik dat ik geen belasting hoef af te dragen, hoop alleen dat ik daar net op kan leven.. is wel heel minimaal.
  9. Beste HL-ers, Situatie: Ik heb een online service maar draai helaas nog verlies en of net kiet.(maar ik blijf voorlopig investeren) Dus ik ben gaan solliciteren, omdat ik toch mijn vaste lasten moet betalen. Nu bedacht ik mij vanochtend, kan ik dit niet via mijn bedrijf doen? Deze ochtend kortstondig ge-googled, maar mijn vermoeden zegt me dat het niet echt mogelijk is. Ik ga namelijk werken 24-32 uur per maand, en op locatie EN er is volgens mij spraken van een gezagsverhouding... Wellicht dat ik iets kan regelen met mijn opdrachtgever (wat is het voordeel voor hem?) Voor mij zou het natuurlijk beter uitpakken, vooral nu ik nog "verlies" draai?
  10. Hallo Allemaal, Reeds een maand of twee begonnen met mijn online shop. Helaas loopt het nog niet fantastische, vandaar dat ik een affiliate programma heb geïnstalleerd. Goed dat is uiteraard niet mijn vraag, ik ben benieuwd hoe ik deze mensen nu moet uitbetalen, welke regels hiervoor gelden en hoe ik dit later bij de belasting opgaven moet invoeren. Het gaat dus om een eigen affiliate programma, niet via een ander bedrijf! (is eigen geschreven software) Bijvoorbeeld, ik geef 10% commissie op elke inkoop van een affiliate link en betaal uit aan het einde van de maand, mits men 25 euro of meer heeft verdient. -Mag ik dit bedrag zo maar overmaken? Of moet ik hiervoor een soort uitbetaling Creditnota opstellen? -Hoe zit dat met BTW? (in meeste gevallen zal het gaan om B2C, dus men heeft geen KvK) Misschien nog meer dingen die ik zou moeten doen?
  11. Beste Alle, Ik heb enige tijd een freelancer in dienst via de freelance website: odesk.com Deze wordt betaald via creditcard via odesk zelf. Dus er wordt wekelijks een bedrag van mijn credit card afgeschreven wat gaat naar odesk, die vervolgens weer de freelancer betaald. Deze persoon werkt in het buitenland en wordt betaald in dollars eveneens als Odesk zelf. Maar nu mijn grote vraag, hoe moet ik dit volgend jaar gaan opgeven voor mijn belasting uitgaven? Op de afschrijvingen staat ODESK met een nummer en datum. Ik kan ook bij odesk inloggen en een print uitdraaien van de kosten en uren van deze persoon! Hoe kan ik dit het beste doen? Ik sta op punt om de belastindienst te bellen met deze vraag, maar voordat ik in de wachtrij sta probeer ik hier wat informatie te vergaren.
  12. Ok bedankt, ik zal kijken of het kan specificeren! Heb net aan de telefoon gezeten met een transport bedrijf, maar werd doorverwezen om een mail te sturen naar hun sales afdeling..
  13. Beste Allen, Ik ga boxers/slips, Tan 610712 en 610822 (mannen en vrouwen) fabriceren in Turkije.. Over het transport van Turkije Istanbul naar Nederland had ik een aantal vragen. Ik ga morgen wat transport bedrijven bellen, maar voorkennis is nooit mis! Ten eerste ik heb geen haast, dus wat is de goedkoopste oplossing: wegtransporten of zeevrachten? Hoeveel kost dat in zijn algemeen? Het betreft een lading van circa 20 dozen ondergoed, 1000 boxers 1000 slips.. Als per doos 1cubic wordt gerekend komt dat neer op 20 cubicmeter, bij elkaar zo'n 150 a 200 kilo. Wat is de beste oplossing betreft transport volgens jullie? (wegtransport of zeevracht) Ik hoop dat jullie hier een mening/kennis over hebben. Mvg, Janton
  14. Ik zou echt denken aan een soort headset.. Werk zelf in een muziekstudie waar ik dagelijks een koptelefoon op heb.. die dempt in mijn geval ook de achtergrond weg.. misschien dat deze ook bij headsets zijn, anders kan je knutselen en er zelf een demp laag omheen doen ;)
  15. Hans bedankt voor de reactie! Excuses voor mijn trage reactie... was even weg ;) Ik zal vandaag je link bekijken! Merknaam en karakter zijn waarschijnlijk de factoren waarvan ik het moet hebben!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.