• 0

advies opstarten online reisbureau

Beste allemaal,

 

Als eerste vindt ik het leuk om een compliment te geven voor deze site!

 

Over dit onderwerp is al het één en ander geschreven, waar ik veel informatie uit heb kunnen halen. Toch wil ik het onderwerp advies opstarten online reisbureau een keer opnieuw (met eigen versie) in het spotlicht zetten, aangezien de topic hierover alweer een tijdje geleden is. En dit misschien weer nieuwigheden naar boven brengt!

 

Even voorop gesteld, mijn idee staat volledig in de kinderschoenen. Maar zou heel graag op zo een efficiënt mogelijke wijze tot snelle resultaten willen komen, en zo vlug als mogelijk online gaan.

 

Het plan is om speciale pakketreizen online vanuit België te gaan aanbieden op commissie basis. Waarom vanuit België, A omdat ik hier woon en B ik denk dat hier mijn USP zit. Deze reizen worden namelijk al voldoende aangeboden op het internet, maar als je de contactgegevens goed gaat bekijken blijkt zowat 9,5 op de 10 keer het toch om een Nederlandse aanbieder te gaan. Ben van mening dat de Belgen op dit punt helaas vaak afhaken, en toch wat chauvinistisch zijn ingesteld. Vandaar dat ik het wil proberen om vanuit België met een Belgische site en contact gegevens een Nederlandse samengestelde pakketreis aan te bieden, die in België gewoon simpel weg bijna niet wordt aangeboden door Belgische organisators, en denk wel degelijk dat de belangstelling bestaat.

 

Heb inmiddels wel een Nederlands touroperator gecontacteerd die dit soort reizen samenstelt. Deze staat positief tegenover het idee, en heeft laten weten zeker interesse te hebben.

Mijn vraag is de volgende; zijn er mensen die mij advies kunnen geven om mij op een zo kort mogelijke termijn met een kleine investering, dit plan stapsgewijs tot realisatie kan helpen? Kleine investering moet natuurlijk niet uitdraaien op verkeerde zuinigheid, maar wil in eerste instantie klein uit proberen met de pakketreizen van één touroperator, en hopelijk snel uitbreiden naar meer aanbieders die dezelfde soort reizen samenstellen. Het laatste doel bestaat uit dit soort reizen uiteindelijk zelf te gaan inkopen en samen te stellen, daarna ben ik hopelijk aan pensioen toe(haha). Alle advies hierin en opbouwende kritiek is erg welkom, en wil jullie daar op voorhand voor danken!

 

Groeten, Henk van wie zijn echte naam Sjoerd is.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wil je nu een winkel in buitenspeelgoed, enkele woonunits verhuren, of een online reisbureau? Allemaal tegelijkertijd?

 

On-topic: richt een professioneel ogende, eenvoudige site in (kan tegenwoordig snel en goedkoop), ga hem promoten met Adwords, contentmarketing (SEO) en free publicity, pak een marge op de pakketprijs van je Nederlandse partner, en je bent up and running. Zolang je marge maar groter is dan de CAC (customer acquisition cost) kun je tot in het oneindige schalen - of totdat elke Belg voorzien is :)

Link naar reactie
  • 0

Jeroen, dank je wel voor het duidelijke en beknopte advies!

 

Duiken inderdaad van het ene plan in het andere al was ik met het buitenspeelgoed verhaal een heel stuk gekomen maar durfde dit toch niet aan. Vandaar dit plan wat qua investeringen wat minder spectaculair is, en waar mijn persoonlijke interesses een stuk dichter mee verbonden zijn.

 

Als je of iemand anders, nog goede suggesties hebt voor een professionele niet te kostbare ingang voor bouwen van een mooie duidelijke site hou ik me aanbevolen. Al heb ik hier al wat informatie over terug gevonden, beetje vergelijkingsmateriaal kan géén kwaad.

Link naar reactie
  • 0

Een online reisbureau opbouwen vraagt vrij grote investeringen in techniek en onder meer een boekingssysteem. Zelf ben ik verantwoordelijk geweest voor thomascook.nl en weet wat erbij komt kijken. Als je klein wilt beginnen kun je beter kijken of je je systeem kunt aansluiten bij die van de touroperator die interesse heeft of kiezen voor een affiliate model. Zeker voor een niche zoals waar jij over spreekt is dat een stuk goedkoper om te beginnen.

Bij online reisbureaus die zelf boeken komt de meeste traffic uit Adwords, seo en van affiliates. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.