• 0

import uit canada

Hallo, eindelijk een interessant forum gevonden voor en door ondernemers :)

 

Ik zit met het volgende:

Ik heb een interessant produkt gevonden in canada en wil dit importeren. Gezien gewicht, omvang en waarde van het produkt ligt zeetransport voor de hand. Ik heb al de nodige info gevonden mbt invoerrechten enz. Alleen het transport kom ik niet goed uit.

 

De fabrikant levert ook aan andere eu landen (oa. frankrijk) en beweert dat de haven van antwerpen de voordeligste keus is. Verder zegt hij dat als hij de goederen naar antwerpen verscheept ik zelf voor een 'broker' moet zorgen voor de verdere afhandeling.

 

Omdat ik niet als een malloot wil overkomen wil ik hem niet te veel vragen stellen over hoe dit in zijn werk gaat maar ik heb echt geen flauw idee. Ook op het internet vind ik weinig informatie.

 

concrete vragen:

- hoe vind ik een broker en wie is aan te bevelen?

- hoe verloopt het betalingsverkeer?

- zorgt een broker ook altijd voor vervoer naar mijn locatie of kan ik ook zelf ophalen?

- welke officiele documenten heb ik nodig?

is het mischien toch handiger om naar rotterdam te laten verschepen?

 

alle informatie is meer dan welkom, ik heb er echt zin in, maar loop hier een beetje vast.....

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zal thuis mijn boekenkast eens doorspitten, daar staat een boek tussen specifiek over dit onderwerp ( benodigde documenten, afspraken, wetgevingen enz ).

 

Als het transport naar Antwerpen het goedkoopste is vanuit Canada, moet je nagaan wat de transportkosten van Antwerpen naar je eigen (vestigings)plaats zullen zijn en die uiteraard afwegen tegen de extra kosten voor verscheping naar Rotterdam.

 

Als je bijvoorbeeld in Breda woont zal het verschil in transport van Rotterdam naar Breda of van Antwerpen naar Breda niet veel uitmaken, terwijl verzending naar Rotterdam duurder is.

 

Wat je dus op dit moment wel kunt uitzoeken zijn de verschillende transportkosten, de documenten en andere benodigde info kom ik nog op terug zodra ik eerder genoemd boek te pakken heb.

 

Gr. Arend

Link naar reactie
  • 0

voorbeeld van een broker: www.kvsa.nl.

Als je op de site van antwerpen kijkt (www.portofantwerp.be) kan je vast belgische brokers vinden.

 

Hou in de gaten dat als je vanaf antwerpen laat binnenkomen, je in NL weer moet importeren.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

[quote author=Venture Capital

Hou in de gaten dat als je vanaf antwerpen laat binnenkomen, je in NL weer moet importeren.

 

is het dan wellicht toch handiger om rotterdam te kiezen als aankomstplaats?

Link naar reactie
  • 0

Het hangt natuurlijk af van de goederen, maar als die verder niet met accijns en dergelijken zijn belast lijkt het me geen probleem om ze van Belgie naar Nederland te verplaatsen - het is allemaal EU met vrij verkeer van goederen.

 

dat dacht ik ook al, maar hoe zit het dan met invoerrechten en btw? waar draag je die dan af? in belgie of nederland. Jullie zien, ik moet nog heel veel leren :-\

Link naar reactie
  • 0

dat dacht ik ook al, maar hoe zit het dan met invoerrechten en btw? waar draag je die dan af? in belgie of nederland. Jullie zien, ik moet nog heel veel leren :-\

Normaal in dit soort gevallen is dat je het in België als douanegoed houdt en de daadwerkelijke import gewoon in Nederland laat inklaren (bij Hazeldonk bijv.)

 

Maar inderdaad kun je dit soort zaken gewoon beter overlaten aan een expediteur.

 

suc6

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Hallo, eindelijk een interessant forum gevonden voor en door ondernemers :)

 

Ik zit met het volgende:

Ik heb een interessant produkt gevonden in canada en wil dit importeren. Gezien gewicht, omvang en waarde van het produkt ligt zeetransport voor de hand. Ik heb al de nodige info gevonden mbt invoerrechten enz. Alleen het transport kom ik niet goed uit.

 

Ik zit in het zelfde proces, ga ook importeren vanuit Canada. Bij mij wordt echter Montreal , Rotterdam voorgesteld. Ik heb zoals ook al is voorgesteld een expediteur hier in Nedrland benaderd omdat ik een vergelijk wilde maken met de prijs. Ik moet zeggen dat ik een bijzonder goede prijs heb gekregen van Seacon logistics, zij kunnen de gehele organisatie vanaf Montreal tot aan huis regelen en verzorgen en als het oet ook de verdere distributie.

 

Voor inclaringskosten kun je ook gewoon de douane bellen en de belasting dienst zij waren mij bijzonder wel willend. ook de KvK had voor mij goede infomatie

Paul

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zit in het zelfde proces, ga ook importeren vanuit Canada. Bij mij wordt echter Montreal , Rotterdam voorgesteld. Ik heb zoals ook al is voorgesteld een expediteur hier in Nedrland benaderd omdat ik een vergelijk wilde maken met de prijs. Ik moet zeggen dat ik een bijzonder goede prijs heb gekregen van Seacon logistics, zij kunnen de gehele organisatie vanaf Montreal tot aan huis regelen en verzorgen en als het oet ook de verdere distributie.

 

bedankt voor de tip,

ik vraag me eigenlijk af: wat is nou gebruikelijk, zorgt de verkoper voor transport en wordt dat dan in de prijs verdisconteerd of regelt de koper dit meestal?

 

Hoe zit het met betalingsprocedures?

wordt betaald voor of na het transport en hoe?

hoe zit het met de aansprakelijkheid?

 

mischien moest hier eens iemand een boekje over schrijven :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.