• 0

omzetbelasting fout ingevuld in Q2/Q3

Dag allen.

 

Stomme actie. Op de een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om bij de vorige aangiften iets verkeerds in te vullen. En dat terwijl ik alles minstens 3x heb nagelopen. Nu ik voor Q4 invul en vergeleek met Q3 en Q2 zie ik meteen: uuhhh Q3 en Q2 kan nooit geklopt hebben.

 

Waar ging het mis?

 

1 Prestaties binnenland

1a Leveringen/diensten belast met hoog tarief

Bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend --> daar heb ik mijn totale omzet ingevuld INCLUSIEF btw, terwijl er alleen de omzet met hoog tarief mocht staan exclusief btw. Ook heb ik er 50 euro op gezet welke eigenlijk in 1e Leveringen/diensten belast met 0% of niet bij u belast thuishoorde...

 

De verschuldigde BTW bij 'omzetbelasting' heb ik wel correct ingevuld, evenals voorbelasting. Voor de rest zijn er geen rubrieken in te vullen. Het te betalen bedrag klopte dus wel en heb ik netjes betaald, alleen het bedrag op de achtergrond klopt natuurlijk niet.

 

voorbeeld hoe het is ingevuld met nep bedragen

1a 1260 euro en 210 euro

 

terwijl het moest zijn

1a 1000 euro en 210 euro

1e 50 euro

 

.....

 

Belastingdienst heb ik vanmorgen gebeld maar de inhoudelijke afdeling is reeds gesloten. Hoe zal ik dit moeten corrigeren? Maak me er wel een beetje zorgen om :(

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maak me er wel een beetje zorgen om :(

 

Niet doen :)

Het belangrijkste is dat je de correcte af te dragen BTW hebt doorgegeven.

 

Gewoon een suppletie indienen waarin je de juiste bedragen vermeldt. Ik zou dat over heel 2013 doen nadat je de zzngifte over q4-2013 hebt ingediend. Het formulier vind je hier.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Maak me er wel een beetje zorgen om :(

 

Niet doen :)

Het belangrijkste is dat je de correcte af te dragen BTW hebt doorgegeven.

 

Gewoon een suppletie indienen waarin je de juiste bedragen vermeldt. Ik zou dat over heel 2013 doen nadat je de zzngifte over q4-2013 hebt ingediend. Het formulier vind je hier.

 

Alleen... Er staat dat een suppletie te gebruiken is voor bedragen > 1000 euro. Bij mij gaat het wel om getallen die veranderen met meer dan 1000 euro, alleen niet de daadwerkelijke te betalen of ontvangen omzetbelasting want die blijft gelijk want die had ik dus corect ingevuld.

 

Verder begrijp ik uit de toelichting dat ik de suppletie in kan vullen voor het gehele jaar 2013 en dat dit dus eigenlijk gaat gelden als de daadwerkelijke aangifte voor 2013. Mocht er dan toch nog een verschil zitten tussen het te betalen btw bedrag en wat ik al totaal betaald heb in vorige kwartalen (stel, 100 euro?) , krijg ik daar dan een factuur voor of kan ik dit verschil ook direct overmaken? (Of is dit alleen voor echt grote bedragen?)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 309 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.