• 0

Een BV met een STAK

Momenteel ben ik werkzaam als zelfstandige dit als eenmanszaak.

Nu wil een andere zelfstandige samen met mij een nieuw bedrijf starten.

Hij wil graag in een BV gaan doen. Wat zou voor mij de beste optie zijn om beide ondernemingen te houden.

Ik heb op internet gezocht en ik kom op een STAK uit om de nieuwe BV te beheren.

Dus hij 50% van de aandelen en de STAK 50%.

 

Wie kan mij vertellen of dit mogelijk is en wat hier de voor en nadelen aan zijn.

Ik kom op internet veel verschillende verhalen tegen.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Jeff,

 

Welkom op HL.

 

Voor je gaat puzzelen met een STAK: is een BV überhaupt geschikt en interessant voor jouw situatie? Daarvoor is jouw persoonlijke financiële situatie nodig en meer informatie over het bedrijf. Daarom kom je ook verschillende verhalen tegen. Ik denk dat je er verstandig aan doet om een fiscaal adviseur in te schakelen die met jou de situatie juridisch en fiscaal doorneemt en je het maatwerk levert dat je nodig hebt. Kortom, minder geschikt voor een forum.

 

Aan een BV en aanverwante artikelen zitten nogal wat haken en ogen. Denk aan gebruikelijkloon, inbreng van je eenmanszaak, holdingsconstructies, een STAK, belastingnadelen, enzovoorts. Afhankelijk van je situatie kan het wel of niet verstandig zijn die eensmanszaak te houden. Maatwerk dus. Doe-het-zelven met een BV oprichten zou ik niet aanraden en het aan je business partner overlaten ook niet.

 

Als je toch een concrete vraag hebt, kun je dan wat meer informatie geven en je vraag concreter formuleren?

 

Wat zou voor mij de beste optie zijn om beide ondernemingen te houden. Ik heb op internet gezocht en ik kom op een STAK uit om de nieuwe BV te beheren.

 

Om een eenmanszaak en een BV te hebben heb je geen STAK nodig. Je kunt beide ondernemingen gewoon naast elkaar hebben (als ze maar niet onderling gaan factureren).

 

Een STAK is heel wat anders, waar heb je gevonden dat een STAK hiervoor een oplossing is? Welk probleem probeer je met die STAK op te lossen?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.