• 0

WBSO en afstemming productontwikkeling

Aangezien ik meer en meer in de ontwikkeling van nieuwe producten beland, heb ik ook eens naar de WBSO gekeken.

Tot mijn stomme verbazing kun je hiervoor maar 2 keer per jaar een verzoek voor indienen.

Na indiening duurt het enige tijd voor je antwoord krijgt of het wel of niet gaat lopen.

 

Als je uitgaat van een ongunstige timing t.a.v. de WBSO en een nieuw produkt, kan er bijna 3/4 jaar voorbij zijn voor je wel of niet weet of deze gelden beschikbaar zijn, en het project doorgang kan vinden.

 

Vervolgens maar eens de telefoon gepakt, dit kan toch niet waar zijn.

En jawel, antwoord van Syntens "kunt u het project niet opschuiven".

 

Ben ik de enige die ideen het hele jaar door krijgt ?

Krijgen jullie keurig op 1 november en 1 mei een idee voor de WBSO ?

Nee toch ?

 

Ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op, ontwikkeltijden worden al korter, en dan vragen ze of je een projekt niet even door kunt doorschuiven ???

 

Ik ben ook bezig met een anti terreur project, begrijp ik dat Bin Laden zijn jongens nu minstens drie kwartalen binnen houd ???

 

En de snelle heipaal, nou ja, de betuwelijn is toch al af.

 

Gelukkig heb ik een grote ijskast. :'(

 

Zo dit moest ik even kwijt, ik hoop dat ik jullie niet te veel belast heb met mijn zorgen.Mocht iemand zich geroepen voelen om enkele andere opties aan te dragen, dan graag.

Ik ga nu eerst even afreageren in de werkplaats. :'(

 

Mvg.

 

Merkava

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee toch ?

maar kun je niet gewoon aan het werk gaan, lowbudget je idee uitwerken

Ja Decorum dat gaat er ook gebeuren.

Ik probeer op deze manier ook te peilen of er nog meer mensen tegen dit soort regels aanlopen, en of ik misschien een andere optie over het hoofd zie..

 

Die WBSO zou mooi zijn voor een medisch apparaat.

Om je een idee te geven, de markt( alleen al West Europa) zal komend jaar groeien naar zo'n 1000 machines (vervangingsmarkt) per jaar, waar dankzij technische innovatie een voorsprong op de concurrentie gepakt kan worden. Eventueel kan de machine wereldwijd gaan, afhanklijk van lokale regelgeving.

Waar het bij deze machines om gaat dat zijn de consumables.

Per machine zal over een periode van 8 tot max 10 jaar €500k aan omzet aan consumables gegenereerd worden. En de winst marge hierop is behoorlijk groot.

Voor Europa hebben we het op jaarbasis over € 500.000.000 aan omzet uitgaande van 1000 operationele machines, en deze markt groeit nog.

De verkooppprijs van een machine is nog geen 10% van de totale omzet in consumables.

De Spelers zijn grote multinationals die vooral de verbruiksgoederen leverenen, en dit is gekoppeld het type machine.

Afhankelijk van de toelating kan mijn succes de ondergang van een bedrijfsonderdeel van een multinational inluiden.

Let wel, het gaat mij om de machine, de verbruiksgoederen heb ik geen kaas van gegeten. Een alliantie met een van de grote jongens lijkt logisch.Maar in dit stadium is dat te vroeg.

Al begint het bij de grote jongens door te schemeren dat ik samen met een partner ergens mee bezig ben.

 

Elke € die ik nu kan besparen is belangrijk, volgens sommige vuistregeltjes heb ik zo'n €250 k (5 keer de geschatte kostprijs proto) nodig om dit apparaat te ontwikkelen.

Hoe ik zelf in deze periode mijnn gezin moet onderhouden en de hypotheek kan betalen moet ik nog uitvinden ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.