Als freelancer/ zzp'er wil ik wat vragen stellen over wanneer ik wordt gezien als zelfstandige, de btw op tanken en lunchen.
Bij de KVK sta ik op mijn huisadres ingeschreven.
Voor een klus zit ik soms wel een paar maanden tot een jaar intern bij een bedrijf.
Ik lees overal en hoor vaak dat je drie opdrachtgevers moet hebben om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek.
Ik heb wel een var wuo.
Is het ook zo dat je meerdere opdrachtgevers moet hebben?
Het kan toch niet zo zijn dat ik tegen mijn opdrachtgever ga zeggen dat ik weg bij hem ga omdat ik nog een andere opdrachtgever moet hebben, en vervolgens zonder inkomsten zit.
Ik doe mijn best als ondernemer, heb een site, maak reclame en krijg bij ziekte geen loon.
Btw
In de pauze koop ik dan vaak wat om te eten.
De kosten zijn voor 73,5%aftrekbaar.
Maar de btw, wat kan ik daar mee?
Om naar de klus te komen rij ik dagelijks heen en weer.
De tankbonnen bewaar ik.
Wordt dit gezien als woon-werk verkeer of niet,
De auto rij ik Prive. Ik noteer de zakelijke kilometers, en bereken hoeveel ik jaarlijks Prive rij.
Nu wil ik graag een deel van de btw terugvragen.
Ik hoor graag wat andere meningen hierover en wat fiscale kennis over mijn vragen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Freelancezzper
Freelancezzper
Hallo
Als freelancer/ zzp'er wil ik wat vragen stellen over wanneer ik wordt gezien als zelfstandige, de btw op tanken en lunchen.
Bij de KVK sta ik op mijn huisadres ingeschreven.
Voor een klus zit ik soms wel een paar maanden tot een jaar intern bij een bedrijf.
Ik lees overal en hoor vaak dat je drie opdrachtgevers moet hebben om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek.
Ik heb wel een var wuo.
Is het ook zo dat je meerdere opdrachtgevers moet hebben?
Het kan toch niet zo zijn dat ik tegen mijn opdrachtgever ga zeggen dat ik weg bij hem ga omdat ik nog een andere opdrachtgever moet hebben, en vervolgens zonder inkomsten zit.
Ik doe mijn best als ondernemer, heb een site, maak reclame en krijg bij ziekte geen loon.
Btw
In de pauze koop ik dan vaak wat om te eten.
De kosten zijn voor 73,5%aftrekbaar.
Maar de btw, wat kan ik daar mee?
Om naar de klus te komen rij ik dagelijks heen en weer.
De tankbonnen bewaar ik.
Wordt dit gezien als woon-werk verkeer of niet,
De auto rij ik Prive. Ik noteer de zakelijke kilometers, en bereken hoeveel ik jaarlijks Prive rij.
Nu wil ik graag een deel van de btw terugvragen.
Ik hoor graag wat andere meningen hierover en wat fiscale kennis over mijn vragen.
Groeten,
Jopie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44386-btw-op-benzine-en-lunch/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag