• 0

Import Websites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag

 

Een dienst (website) kun je niet importeren in fiscale zin. Jij geeft opdracht aan de bouwer in Tokio. Die bouwt, uploadt de site en stuurt jou een factuur.

 

Jij krijgt een factuur zonder BTW. In jouw BTW aangifte geef je het bedrag op als diensten ontvangen uit het buitenland (buiten EU) en bereken je daar 21% BTW over. Daarna trek je datzelfde bedrag (21% van de factuur) weer af als voorbelasting, zodat je per saldo niets betaalt.

 

Gaat het om een websitebouwer binnen de EU dan moet hij op de factuur BTW verlegd (Reverse VAT) noteren als ook jouw BTW nummer. Jij geeft dat aan als diensten ontvangen uit het buitenland binnen de EU, op dezelfde wijze als buiten de EU hiervoor (alleen ander vakje in je aangifte). Daarna ook weer 21% van de factuur aftrekken als voorbelasting.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

Bedankt voor de reactie. Ik wist niet hoe dat zat met BTW. Nu vraag ik mij alleen nog af hoe het zit als je geen factuur krijgt. Ik heb een webdeveloper in Vietnam met wie ik aan het kijken ben naar de mogelijkheden, nu is dit een freelancer welk geen (echte) facturen stuurt, met een proef was het een emailtje met wat ik moest betalen in Vietnamese Dong.

 

Wat ik mij dus afvraag is hoe dit fiscaal zit. Ik heb geen officieel factuur, dan moet ik hem betalen uit netto geld. Dus kost het mij bruto vele male meer, of kan ik deze kosten wel als inkoop/bedrijfskosten opgeven?

 

Hoop dat je hier ook een antwoord op heb.

 

Groet,

 

Daan

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.