Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Maartje-dgr
Maartje-dgr
Goedendag,
Graag wil ik het wat weten voor mijn nieuwe bedrijf.
Ik heb een auto aangeschaft ouder dan 15 jaar voor 1815 inclusief btw. Dat is dus 1500 excl btw.
Ik wil deze voor de inkomstenbelasting zakelijk bepalen en de omzetbelasting prive.
Voor wat voor een waarde zet ik deze auto op de balans. Is dat 1850 of 1500. Ik maak namelijk wel 315 extra kosten.
Ditzelfde geldt voor het tanken, onderhoud etc.
Wanneer ik voor 121 euro tank. Mag ik dan de kosten 121 aftrekken of 100 euro.
Bovenstaande ga ik er vanuit dat ik geen btw ga corrigeren over de tankkosten en onderhoud.
Wanneer ik da wel doe. De aanschaf ga ik niet terugvragen, wordt mijn correctie 1,5% x bruto cataloguswaarde.
Nu moet ik wanneer bovenstaande is toegestaan ( de btw als kosten zien) de btw uiteraard niet meer als kosten zien.
Een hele berekening, maar wel erg gunstig voor een auto ouder dan 15 jaar.
Hartelijke groet,
Maartje
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/44424-auto-ouder-dan-15-jaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag