• 0

grijs kenteken / eenmanszaak

Ik heb sinds 1,5 jaar jaar een eenmanszaak.

Op dit moment heb ik een prive auto waar ik mijn zakelijke km mee maak en trek hiervoor 18ct af van de winst. De auto is verzekerd bij mijn echtgenote op de zaak in een collectieve verzekering.

 

Gisteren heb ik een z.g.a.n. auto gekocht op grijs kenteken voor een prikie.

Mijn vragen:

Kan ik de verzekering gewoon op mijn naam laten staan als eenmanszaakhouder?

Moet ik een km administratie bij gaan houden om bijtelling te voorkomen?

Alle kosten inclusief onderhoud en diesel zijn zakelijke kosten dus daar kan ik ook de BTW van terugvorderen?

Zijn er andere haken en ogen aan de nieuwe regeling?

Ik neem de auto in de laatste week van 2004 in gebruik. Kan ik investeringsaftrek toepassen en hoe doe ik dat?

 

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het voert wat ver om al je vragen direct te beantwoorden, maar wij hebben i.s.m. een accountantskantoor alle laatste ontwikkelingen m.b.t. het grijze kenteken online staan.

 

Ik wil niet spammen maar het makkelijkste is onder dit bericht op de LeaseTrader link te klikken en te kijken onder 'auto en fiscus'.

 

Hoop dat je er wat mee kunt!

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Op Marktplaats zijn de grijs kenteken auto's meer dan 50% in waarde gezakt in vergelijking met een half jaar geleden.

Kortom meer afschrijving, meer administratie, verlies van banen, service peil verder omlaag, onduidelijke regelgeving, meer ambtenaren voor controle.

Zal wel weer van dezelfde politiek afkomen als de betuwelijn, weer een verkeerde kosten/baten analyse !

Maar ja die innovatieve kruisraketten hebben we echt nodig >:( ???

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.