Jump to content

Wilbert Philippo

Legend
  • Content Count

    723
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Wilbert Philippo last won the day on July 7 2019

Wilbert Philippo had the most liked content!

Community Reputation

9

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Address
    Hendrik Figeeweg 1Y, Haarlem, 2031BJ, Netherlands
  • Country
    Nederland
  • First name
    Wilbert
  • Last name
    Philippo
  • Company or organization name
    InfoTrade Online Marketingspecialisten
  • Website address
  • How did you find us:
    via een nieuwsbrief

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.newventure.nl
    w

Company info

  1. Ik heb geen ervaring met AdCore zelf, maar weet wel dat Google momenteel heel hard bezig is om deze mogelijkheden standaard in AdWords te integreren. Maak je al wel gebruik van product listing advertenties via AdWords? En 'Dynamic Ads'. Momenteel ook testen met remarketing waarbij ook afbeeldingen uit je feed worden meegenomen op basis van de pagina's die bzocht zijn.
  2. Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'deze' conversieprijs. Het aanbevolen bod van Google? Als je CPA bieden inschakelt geeft Google een CPA bod suggestie. Deze kun je prima overnemen. Net als bij een CPC bod, zal in de praktijk je daadwerkelijke CPA waarschijnlijk lager liggen dan je bod. Dit is inderdaad per campagne bepaald. Je zegt dat je 3x15 conversies nodig hebt tegen die scherpe prijs. Betekend dat dat je 3 verschillende campagnes hebt lopen? Je hebt dan inderdaad per campagne 15 conversies nodig om CPA biedingen in te kunnen stellen. En ja, op het moment dat je dat doet neemt Google je werk uit handen. Je kunt er ook voor kiezen eerst (handmatig) wat hoger te bieden zodat je snel meer conversies binnen haalt. Je maakt dan wel verlies op die conversies, maar het systeem heeft dan sneller 'geleerd' welke sites, bezoekers en zoekwoorden tot conversies leiden. En je kunt sneller CPA bieden inschakelen. Vervolgens kun je het bod van Google volgen. Na verloop van tijd kun je CPA bod verlagen tot de max. gewenste CPA.
  3. CPA is in principe wel beschikbaar voor alle accounts, maar je moet per campagne waar je CPA bieden wilt gebruiken inderdaad minimaal 15 conversies in de afgelopen 30 dagen hebben gehad. Dat is op zich ook wel logisch. Als het systeem niet weet op welke woorden, via welke sites en bij wat voor soort bezoekers conversies gegenereerd worden, dan weet het systeem ook niet waar het op moet bieden. Feitelijk kun je handmatig ook niet sturen op conversies omdat je niet voldoende valide data hebt. Je moet het dan op gevoel doen. Ik was dat even vergeten te vermelden bij mijn vorige post. Excuus :-[
  4. Het is niet reëel om van bureaus te vragen op basis van CPA te werken. Zoals in deze post al eerder aangegeven zijn er teveel variabelen waar een bureau geen invloed op heeft, je website, concurrentie, je prijzen ( in jouw geval is het gratis..). Maar ik snap je vraag niet helemaal. Het CPL bieden, wat hier in Nederland een aantal maanden ook heeft gefunctioneerd, is vervangen door het CPA bieden. Hoewel wij de meeste campagnes handmadig beheren, kun je toch gewoon een CPA bod instellen, je campagnes splitsen in 'zoeken', 'interest based', 'display' en 'remarketing', en vervolgens moet je optimaliseren op basis van kwaliteitsscore. Zo weet je dat je nooit teveel betaald voor een conversie en dat je op basis van de kwaliteit van je website en de Kwaliteits Score (alle factoren daarvan) het maximale aantal leads uit je campagnes haalt. Onze ervaring is dat met echt goed beheer het CPA systeem wel te verslaan is, maar als je genoegen wilt nemen met wat minder leads dan is bovenstaande volgens mij precies wat jij zoekt....
  5. Heel herkenbaar. Zeker voor de doelgroep MKB ondernemers en zelfstandigen is de avond (en in mindere mate nacht) over het algemeen het belangrijkst.
  6. Hmmm, nee. In principe is het zo dat als je de juiste woorden hebt gekozen het tijdstip niet zo veel uitmaakt. Bij sommige producten en soorten markten kan het een enkele keer handig zijn, maar 's avonds om 22:00 uur uitzetten is inderdaad niet verstandig. Als je conversie meet en hier aarzeling over hebt, kun je altijd een conversierapport per uur maken om te zien of je daadwerkelijk slecht converteert 's nachts of op bepaalde tijden. Daarbij moet je dan ook eigenlijk een 'eerste klik analyse' maken om te zien of bepaalde woorden ondersteunend zijn geweest naar de conversie toe.
  7. Helaas gaat dat niet op. Beetje technisch verhaal, maar de waarde die de leasemaatschappij in de boeken heeft staan is anders dan de werkelijke marktwaarde. Een auto schrijft het meeste af in het eerste en het tweede jaar. Jij betaald echter 4 jaar lang maandelijks hetzelfde bedrag. In de boeken van de leasemaatschappij wordt die waarde dan ook afgeschreven zoals jij betaald en niet zoals de werkelijke marktwaarde verloopt. Elke maand van de 4 jaar hetzelfde. In de eerste 2 jaar heb je dus eigenlijk veel minder betaald dan de auto eigenlijk echt minder waard geworden is. In de 2e 2 jaar (grofweg) betaal je meer dan werkelijke afschrijving is. Aan het einde van de termijn heb je dan gemiddeld genoeg betaald. De werkelijke waarde komt pas op dat moment overeen met de marktwaarde. Dat houd in dat in de boeken van de leasemaatschappij voor het einde van de termijn de auto altijd voor een (veel) hogere waarde staat dan de auto werkelijk nog waard is. Die boekwaarde is dan ook de prijs die je voor de auto zou moeten betalen. Elk bedrag minder is dus verlies voor de leasemaatschappij. Zou je de auto dus kopen dan zou hij veel meer kosten dan je er ooit voor zou kunnen krijgen op de markt. Je lijdt dus zwaar verlies. Dit verlies is over het algemeen ook het bedrag dat je aan de leasemaatschappij als boete moet betalen....
  8. O.k. dat maakt e.a. wat duidelijker, waarbij 25 euro per resterende maand nog steeds een belachelijk laag bedrag is, afgezet tegen de werkelijke kosten als de auto niet ingezet kan worden. Klinkt als een uitstekende deal die jullie hebben. Inderdaad zetten ze via Toplease de herinzetautos weer online. Het heeft wat jaartjes geduurd, maar ze hebben het nu ook ontdekt nadat wij het ze heel vaak uitgelegd hebben ;D
  9. Dat is een uitzonderlijk contract! Heb nog nooit zo'n leasecontract gezien. Geen enkele leasemaatschappij zal zo'n risico willen lopen, dus er moeten wel voorwaarden aan verbonden zijn, of e.a. moet ik de leaseprijs verwerkt zijn. Welke leasemaatschappij is dat?
  10. Bovenstaand zijn al een aantal goede reacties gegeven. Nog even de 2 belangrijkste dingen: Wat kost het afkopen bij de leasemaatschappij? Het is zeker niet een paar tientjes per maand met een maximum. Het is vooral de restlooptijd van het contract dat bepaald hoeveel je moet gaan betalen. Verder is de opmerking over de BTW belangrijk. Je zou hem op eigen titel kunnen houden maar dan betaal je inderdaad de BTW die je niet meer kunt aftrekken. Als het contract nog een tijd loopt, afkopen veel geld kost en privé blijven rijden en de BTW betalen dan is aanbieden ter overname het meest voor de hand liggend. Let op: als je een lange looptijd hebt en de auto is niet al te courant dan zul je soms ook een overnamepremie moeten bieden om van de auto af te komen. Deze kun je natuurlijk substantieel lager houden als de kosten die je anders kwijt zou zijn voor afkopen. Verder iedereen bedankt die ons aanbevolen heeft hier. Leuk de positieve ervaringen te lezen! Ben al lang niet meer op HL geweest, maar heb er best veel aan gehad in de eerste jaren dat ik LeaseTrader opgestart heb!
  11. Tja, kwam deze draad tegen op Zibb.nl en dacht laat ik ook even mijn 2 cent bijdragen. In de status Nummer 5 van dit jaar staat een interview met mij in de landelijke uitgave. In het FD van 4 december een interview. Het persbericht dat de aanleiding was staat online. Het geprinte artikel staat op onze site als PDF. Overigens staan daar eigenlijk de meeste perspublicaties ;D
  12. Je oom? Dit verhaal vertelde mijn vader mij al 30 jaar geleden. Volgens mij is het een volledig broodje aap verhaal! Ken wel een ex-RR eigenaar (autoliefhebber met meer dan 20 auto's) die een jaren 70 model had en helemaal gek geworden is van de narigheid (en kosten) die hij er mee gehad heeft....
  13. Het is heel logisch dat de kosten over een periode van 4 jaar gestegen zijn. Er komen nog steeds honderden AdWords adverteerders per dag bij... En aangezien de kosten en biedingen op het marktwerkingsprincipe van bieden gebaseerd zijn is het logisch dat de kosten stijgen. Onze eerste AdWords campagne deed 5 jaar geleden gemiddeld 5 cent per click omdat we de enige adverteerder in de branche waren. We betalen nu een veelvoud en besteden nog vrijwel dagelijks aandacht aan deze account. Het aantal adverteerders in onze branche ligt nu denk ik boven de 40.. Ook een van onze eerste klanten die 4 jaar geleden begon zat aanvankelijk op 5 cent en deze zit nu ruim boven een euro per click. Belangrijkste is dan om goed inzichtelijk te krijgen wat het opbrengt. Als je daar een goed helder beeld van hebt door coversiemeting en na het eerste contact tracken hoeveel mensen klant worden en wat je vervolgens aan ze verdient blijf je zich houden op het resultaat en kijk je minder dan alleen naar de kosten.
  14. Je beantwoord je vraag al voor een deel. Je moet inderdaad kijken naar het gedrag en natuurlijk de conversies. Soms kun je uitstekende resultaten uit het inhoudsnetwerk halen. Wij hebben in speciale gevallen wel eens campagnes uitsluitend op het inhoudsnetwerk gedaan ;D Je kunt apart bieden op het inhoudsnetwerk. Dit zou je eerst kunnen proberen. Als dat niet helpt is uitschakelen waarschijnlijk het beste.
  15. @kena Ik bedoel natuurlijk niet dat € 15,00 weinig geld is, maar in jouw business is het relatief weinig. Het verschil in budget kan met ranking te maken hebben. Doordat je hele goede CTR hebt is misschien je CPC gedaald. Nog waarschijnlijker is dat het bij jou gewoon seizoensinvloeden zijn. In bepaalde periodes zal er veel meer gezocht worden dan in andere. Het budget wordt berekend over de afgelopen 15 dagen. Je zegt dat je niet veel meer naar je AdWords campagne kijkt. Wel doen! Steeds blijven proberen (niet te veel dingen tegelijk) en kijken wat de effecten van je wijzigingen zijn (even de tijd geven) Je zal er van verbaasd staan wat er uit te halen is. Visit lenght ziet er goed uit. Heb je je eigen IP adres uit de bezoekers gefilterd? Zelf vind ik het wegeringspercentage erg belangrijk en het aantal pageviews (per woord als het om AdWords of optimalisatie gaat) zegt ook aardig wat.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept