Bramble Geplaatst: 28 januari 2014 Bramble 1 0 Geplaatst: 28 januari 2014 Hallo, Ik kan een voorraad overnemen van iemand die zijn bedrijf, althans deze activiteiten, wil of is beeindigd. Wat zijn zaken waar ik op moet letten, overnamebedrag is incl BTW. Ik neem alleen de voorraad over dus niet het bedrijf. Wat zaken waar ik aan denk, goederen mogelijk oprekening gekocht (en rekening nog niet betaald). Garantie overname enz. Link naar reactie
0 Wouter Hol Geplaatst: 28 januari 2014 Wouter Hol Moderator 3,2k 353 Geplaatst: 28 januari 2014 Op zich is overname van een complete voorraad niet anders dan gewoon iets kopen bij een ander bedrijf. Onderling regelen jullie de randvoorwaarden zoals betaling en garantie. In de meeste gevallen is het een kwestie van betalen en geleverd krijgen en daar houdt het mee op. Geen garantie of leuke betaalvoorwaarden vanuit diegene die stopt met zijn bedrijf. Link naar reactie
0 Highio Geplaatst: 28 januari 2014 Highio 11,3k 467 Geplaatst: 28 januari 2014 Wat is de waarderingsbasis van deze goederen en hoe courant zijn deze? Groet, Highio "The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity." Link naar reactie
Bramble
Bramble
Hallo,
Ik kan een voorraad overnemen van iemand die zijn bedrijf, althans deze activiteiten, wil of is beeindigd.
Wat zijn zaken waar ik op moet letten, overnamebedrag is incl BTW.
Ik neem alleen de voorraad over dus niet het bedrijf.
Wat zaken waar ik aan denk, goederen mogelijk oprekening gekocht (en rekening nog niet betaald).
Garantie overname enz.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag