• 0

Verkopen bedrijfsauto

Ik ben vorig jaar gestart met een eenmanszaak, maar blijk de bedrijfsauto in dit nieuwe jaar niet meer nodig te hebben omdat de opdrachten daarvoor uitblijven. Nu kan ik goed doorwerken zonder bedrijfsauto, maar mijn vraag is of het slim is deze te verkopen c.q. in te ruilen voor een particuliere auto. Het gaat om een VW Caddy uit 2011 met grijs kenteken, in Nederland gekocht. Ik heb wel veel km gemaakt, maar deze zijn goed zakelijk te verantwoorden ivm de aanloopperiode (stages en opleiding) waar ik de auto nog wel voor nodig had. Punt is nu dat ik geld over wil houden, omdat ik een praktijkruimte nodig heb. Alvast bedankt, al veel gelezen en ik kom hier alleen niet uit als 'startende ondernemer' (val onder kleine ondernemingsregeling in Nederland).

Groet, Cathlyn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daarnaast moet je goed uitkijken aan wie je de bedirjfsauto gaat verkopen. Mocht je de auto verkopen aan een particulier dan kan het zo maar zijn dat je als laatste eigenaar een naheffing krijgt voor de BPM. Je kunt hem dus beter verkopen aan een andere ondernemer via de doorschuifregeling. Wellicht is het dan verstandiger de bedrijfsauto te verkopen aan een ondernemer.

 

 

 

[link naar niet relevante verkoopsite verwijderd - mod]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.