• 0

Verplichtingen Algemene Voorwaarden product

Hallo allemaal,

 

Ik ben op dit moment bezig met het oprichten van een webonderneming waar premiumdiensten verkocht gaan worden.

 

Nu vraag ik mij af wat er verplicht in de leveringsvoorwaarden van dit artikel moet staan. Ik heb al algemene voorwaarden op mijn website staan maar wil bijvoorbeeld de klant laten weten dat ze natuurlijk geen bedenktijd hebben bij het afnemen van zo'n premiumdienst voor een maand.

 

Iemand hier ervaring mee of tips over? Ik hoor het graag!

 

Met vriendelijke groet

J. Hermes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alle regels met betrekking tot de bedenktijd lees je op de site van de ACM

Kijk bij "Uitzonderingen op de bedenktijd" wanneer er geen bedenktijd geldt.

Zo kun je nagaan of je plannen in overeenstemming zijn met de wet.

 

Vriendelijke groet, Miki

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

 

Nu vraag ik mij af wat er verplicht in de leveringsvoorwaarden van dit artikel moet staan.

Er moet natuurlijk niks verplicht in de leveringsvoorwaarden staan, het zijn immers jouw voorwaarden.

 

maar wil bijvoorbeeld de klant laten weten dat ze natuurlijk geen bedenktijd hebben bij het afnemen van zo'n premiumdienst voor een maand.

 

Denk aan de de wet koop op afstand. In de meeste gevallen geldt een bedenktijd van 7 werkdagen. Je kunt dit voorkomen door de koper er uitdrukkelijk mee in te laten stemmen dat de dienst ingaat binnen deze 7 werkdagen.

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

 

maar wil bijvoorbeeld de klant laten weten dat ze natuurlijk geen bedenktijd hebben bij het afnemen van zo'n premiumdienst voor een maand.

 

Denk aan de de wet koop op afstand. In de meeste gevallen geldt een bedenktijd van 7 werkdagen. Je kunt dit voorkomen door de koper er uitdrukkelijk mee in te laten stemmen dat de dienst ingaat binnen deze 7 werkdagen.

 

 

Dit is inderdaad mijn belangrijkste vraag. Ik kan dus in de voorwaarden nadrukkelijk akkoord laten gaan met het feit dat de klant geen geld terug kan krijgen voor een al afgenomen dienst.

 

Ik wil voorkomen dat klanten bijvoorbeeld 6 dagen "gratis" mijn dienst kunnen gebruiken en vervolgens het contract ontbinden en het de week/maand erna hetzelfde proberen. Je kunt hierbij denken als een zelfde premiumfunctie format als bijvoorbeeld "Spotify" en dergelijke bedrijven gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Het heeft overigens de voorkeur dit zo transparant mogelijk te doen, zodat het voor de klant duidelijk is wat zijn rechten en plichten zijn (dus niet ergens in de AV een zinnetje wegstoppen).

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Dus in de praktijk als ik de hieronder bijgevoegde inhoud zou gebruiken zou het bij artikel 5 of 6 beschreven moeten worden? Is dit niet in strijd met de wettelijke regels omtrent bedenktijd of zijn er andere regels voor premiumdiensten?

 

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Link naar reactie
  • 0

Als je ook verkoopt aan buitenlandse klanten dan altijd toevoegen dat op de algemene voorwaarden het Nederlands recht van toepassing is.

Verder heb je ook te maken met wettelijke regels die geldend zijn en niet in te perken zijn (kan je de bedenktijd wel inperken). En bij een eventueel juridisch conflict speelt ook de leveringsplaats een rol. Dat bepaald bijvoorbeeld ook welke rechter bevoegd is om de zaak te behandelen.

Daarom zou ik altijd de algemene voorwaarden voorleggen aan een jurist die hier dagelijks mee bezig is.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.