• 0

Zakenpartner met kennis van online marketing

Ik ben de eigenaar van een vrouwen webshop. Helaas beschik ik niet over voldoende internet kennis om het bedrijf te doen meedraaien.

Nu heb ik het advies gehad om een zakenpartner te zoeken. Omdat de kosten erg laag zijn is er geen budget om deze potentiële partner te betalen. Kan ik daarom iemand aannemen op provisie basis? Wat raden jullie aan?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Simmie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

. Kan ik daarom iemand aannemen op provisie basis? Wat raden jullie aan?

 

 

 

dan kan altijd. Of het je gaat lukken is de volgende vraag. Wat zou de toegevoegde waarde zijn van Simmie tov andere partijen waar verkopers voor kunnen werven? Ik denk dat je echt iets unieks moet hebben om de betere verkopers aan te trekken. Ga aub niet met iedereen in zee die je maar kan vinden. Het kan je merk.bedrijf ook schaden!

 

 

Waarom ben je een webshop begonnen als je geen budget hebt en zelf te weinig internet kennis hebt? Hier vind je een onderzoek van Wouter, toch een redelijk succesvol en hippe sokdrager, waarin je wat kan lezen hoe moeilijk het is om succesvol te zijn in de e=commerce business.

 

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Affiliates kan het probleem van budget gedeeltelijk oplossen. Je betaalt dan achteraf per verkocht product.

 

Dat betekent feitelijk dat voorfinanciering en het risico daarop naar de affiliate gaat. De uitdaging wordt dan dus het vinden van een affiliate die je bedrijf verder kan helpen. En dat kost vervolgens weer tijd, geld en energie.

 

--Er zijn netwerken zoals daisycon, tradetracker, zanox, affilinet die je hierbij kunnen hebben. Je neemt dan als adverteerder een betaald abonnement waarbij je toegang hebt tot meettechniek, een pool van affiliates en administratieve diensten.

--Je hebt banners en tekstlinks nodig die de affiliates kunnen gebruiken.

--Je hebt landingspagina's + speciale acties nodig om de affiliates te helpen de verkoop te boosten.

--Je hebt een correcte datafeed nodig zodat affiliates producten kunnen inladen.

--Iemand in je bedrijf (of iemand die je inhuurt) zal actief aan de slag moeten om contact met affiliates te onderhouden en te zorgen dat er regelmatig gekeurd wordt.

--Er is een goede vergoeding nodig die snel betaald wordt.

 

Een affiliate wil zijn voorfinanciering en tijdsinvestering terugverdienen. Het draait dus niet alleen om de percentuele vergoeding maar vooral over de feitelijk opbrengst die een affiliate per click verdient. Als je site geen goede conversie heeft zal je procentuele vergoeding dus een stuk hoger moeten liggen om het interessant te maken. Als je site fantastisch converteert kan de procentuele vergoeding lager zijn.

 

En als je dat dan allemaal moet je dus affiliates overtuigen dat je een goede partij bent en dat ook laten zien.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat betekent feitelijk dat voorfinanciering en het risico daarop naar de affiliate gaat.

 

 

Van de marketing, bedoel je. Het is adverteren op commissie-basis. Een affiliate ontwikkelt een medium (nieuwsbrief, game, shopping-app, webzine, etc) en neemt adverteerders mee in ruil voor een commissie per transactie of aantal contacten.

 

Het risico van inkoop en voorraad blijft bij de shop. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja absoluut van de marketing, dat had ik niet duidelijk opgeschreven. Een affiliate zal een kanaal moeten bouwen/hebben om een product te promoten. TS zegt zelf geen budget noch kennis te hebben om een dergelijk kanaal op te zetten.

 

Een affiliate kan het evt doen voor commissie. Alleen moet de affiliate zijn investering voorfinancieren. Een nieuw kanaal bouwen is daarbij natuurlijk een andere stap dan een affiliate die al een kanaal heeft en bereid is om voor een korte periode enkele links/producten van een nieuwe adverteerder te promoten. Bij succes kan deze affiliate vervolgens de betreffende producten prominenter in beeld brengen. Zo blijft het risico beheersbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.