• 0

Snackwagen beginnen, met werknemer hoe zit dat?

Beste leden,

 

Om een lang verhaal kort te houden, ik ben van plan om na de zomer een mobiele snackwagen aan te schaffen.

Is een goede inverstering zit precies in het midden van 6 a 7 middelbare scholen en is er een standplaats aanwezig de vergunning vraag ik in de zomer aan.

Maar mijn vraag is: Is het mogelijk om een iemand in de snackwagen te laten werken, en hij gewoon maandelijks zijn salaris krijgt. Want op de voorwaarden staat ' Een standplaatsvergunning is persoonsgebonden en niet overdraagbaar naar andere personen of bedrijven.'

 

 

Dank u wel voor uw informatie en tips

gr. Appie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Appie,

 

Welkom op HL.

 

Zolang je zelf aanwezig bent, kun je prima medewerkers in de snackwagen laten werken, onder jouw toezicht en verantwoordelijkheid.

 

Als je iemand in de snackwagen wilt zetten zonder dat je daarbij aanwezig bent, wordt het wat lastiger. Het standplaatsenbeleid is onderdeel van de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) en daarmee gemeentespecifiek. Afhankelijk van de regels van de gemeente zijn er opties. Soms moet de houder van de vergunning ofwel altijd aanwezig zijn op de standplaats, ofwel het grootste deel van de dag. Soms kun je de verantwoordelijkheid ook overdragen aan een ingeschreven en voldoende gekwalificeerde medewerker, permanent of alleen bij vakantie of ziekte. Informeer daarom bij het ondernemersloket van de gemeente in kwestie naar de mogelijkheden en voorwaarden van de standplaatsvergunning.

 

Zie ook nog dit topic voor meer tips over het ondernemen met een mobiele snackwagen. Denk aan de veiligheid van jezelf, je medewerkers en vooral je klanten.

 

Succes!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Dag Ron,

 

Dank u wel,

 

Dank u voor u antwoord,

 

Ik ga nu een e-mail sturen naar het ondernemersloket voor meer informatie hoe het zit, want ik ben eerlijk gezegd niet van plan om de hele dag aanwezig te zijn. Ik kan wel 1 uur per dag langskomen dat is geen probleem.

Maar als er een mogelijkheid is om de verantwoordelijkheid over te dragen en het lijkt me een goede zet, waar moet de medewerker staan ingeschreven en waarvoor gekwalificeerd als ik vragen mag.

 

Gr. Appie

ps. Ik ga de topic doornemen kijken of ik wat interesant ertussen vind.

Link naar reactie
  • 0

Graag gedaan.

 

Waar moet de medewerker staan ingeschreven en waarvoor gekwalificeerd als ik vragen mag.

 

De medewerker die jou vervangt moet bij de gemeente bekend zijn als vervanger op jouw standplaats. De gemeente kan dan controleren of de standplaats wordt gebruikt door iemand die ook daadwerkelijk te boek staat als jouw vervanger. De medewerker moet zich dan ook kunnen legitimeren.

 

De medewerker moet gekwalificeerd zijn om de snackwagen zelfstandig runnen, en in die zin voldoen aan dezelfde eisen als jij moest voldoen voor het aan kunnen vragen voor de vergunning (denk aan hygiënecode voor voedselbereiding). Welke eisen dat zijn, kan de gemeente je vertellen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Beste Appie,

 

(denk aan hygiënecode voor voedselbereiding). Welke eisen dat zijn, kan de gemeente je vertellen.

 

Zie ook in deze link wat meer informatie over HACCP en hygiënecodes. Per 1 januari 2014 is de ‘Hygiënecode Ambulante Handel Eet- en Drinkwaren’ vervallen. Het HBD heeft daarop het volgende keuzeschema opgesteld.

 

Succes en groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.