• 0

Starter zonder achtergond.

Elke paar stappen die ik als zzp'er neem komt voort met haken en/of achteraf betere oplossingen waar ik soms beter in op had kunnen spelen.

 

Ik vroeg mij af of jullie advies hadden voor een jong aannemer in de bouw.

 

Mijn broer is programeur/marketeer en helpt mij momenteel aan een profesionele website,

 

Ik vroeg mij af of er belastingvoordelen of regelingen bestaan voor iemand in mijn situatie die ik mischien niet ken

en in mijn voordeel zijn.

 

Ondertussen bereid ik mij voor om hopelijk de BBZ uitkering te kunnen genieten als eventueel vangnet

en vraag ik mij af of het aanvragen van een BBZ lening (startkapitaal) wijs zou zijn in mijn situatie.

 

En eventueel ander advies.

 

 

Mijn situatie :

Na ongeveer 1,5 jaar als zzp'er flink te hebben verdiend (2500+ per maand) als allround uitvoerder, zit ik nu een tijdje aan weinig werk, ik was afhankelijk aan een bedrijf die een wat moeilijker jaar heeft, en mij nu nauwlijks kan voorzien.

Nu ben ik mij meer comercieel gaan richten en stort mij in mijn vrije tijd in cursussen en opleidingen :

autotheorie (net behaald financieel te krap om af te reiden)

Vol VCA aan het leren en hoop snel examen te doen.

Timmerman opleiding van HaagBouw kan mij aannemen als ik het zelf kan financen.

Politiekeurmerk veilig wonen

 

Het plan is om mij te gaan onderschijden is om mijn prijzen zeer scherp te houden voor boven marktnorm resultaten met een persoonlijke service en opties tot exotische afwerkingen als bijvoorbeeld beton cice.

Uw verbouwing uitstekend uitgevoerd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Patrick,

 

Ik zou in ieder geval ook kritisch mijn eigen uitgaven doornemen als ik jouw was. Welke abonnementen en contributies en andere zaken kunnen geschrapt worden om te proberen het uitgavenpatroon zo laag mogelijk te houden. Het mooiste zou zijn dat je alleen van je uitkering rond kunt komen, alhoewel dit in praktijk natuurlijk moeilijk is.

 

Als het niet noodzakelijk is om te lenen dan, zou ik geen lening aangaan. Je moet deze lening vaak met rente terugbetalen (alhoewel dit bij leningen van de overheid niet altijd zo is.) Heb je ook toeslagen als zorgtoeslag en huurtoeslag aangevraagd bij de belastingdienst?

 

Leeg

Link naar reactie
  • 0
Ik vroeg mij af of er belastingvoordelen of regelingen bestaan voor iemand in mijn situatie die ik misschien niet ken

en in mijn voordeel zijn.

 

Draai het eens om: welke regelingen gebruik je nu al? zelfstandigenaftrek, mkb vrijstelling, Kor om zo maar een paar voorbeelden te noemen.

 

Ondertussen bereid ik mij voor om hopelijk de BBZ uitkering te kunnen genieten als eventueel vangnet

en vraag ik mij af of het aanvragen van een BBZ lening (startkapitaal) wijs zou zijn in mijn situatie.

 

Bbz is altijd een tijdelijk vangnet waar je wel een aanvraag voor moet doen die aan bepaalde eisen voldoet, bijvoorbeeld een uitgewerkt ondernemersplan. Een verleend startkapitaal zal je in beginsel altijd terug moeten betalen(met rente) Daarnaast kan je ook een tijdelijke inkomensaanvulling krijgen op bijstandsniveau. Dat is beslist geen vetpot en eventuele inkomsten van jou of je partner worden daar weer op in mindering gebracht. Het wordt altijd als voorschot verstrekt en na afloop van het jaar om niet kwijtgescholden. krijg je bijvoorbeeld in het eerste halfjaar bijstand en maak je vervolgens de rest van het jaar voldoende winst dan wordt alle verleende bijstand weer terug gevorderd. Iets om wel rekening met te houden.

 

Na ongeveer 1,5 jaar als zzp'er flink te hebben verdiend (2500+ per maand) als allround uitvoerder, zit ik nu een tijdje aan weinig werk, ik was afhankelijk aan een bedrijf die een wat moeilijker jaar heeft, en mij nu nauwlijks kan voorzien.

 

Als ik dit zo lees vraag ik me af of je aan alle regels als zzper voldoet. Had je 1 of meerdere opdrachtgevers? Als je er maar 1 had loop je toch het risico dat dit als verkapt dienstverband gezien wordt.

 

en die 2500 euro per maand is dat netto dus na aftrek van kosten en belasting? Heb je ook btw betaald?

 

Nu ben ik mij meer comercieel gaan richten en stort mij in mijn vrije tijd in cursussen en opleidingen :

autotheorie (net behaald financieel te krap om af te reiden)

Vol VCA aan het leren en hoop snel examen te doen.

Timmerman opleiding van HaagBouw kan mij aannemen als ik het zelf kan financen.

Politiekeurmerk veilig wonen

 

scholingskosten vallen soms onder persoonlijk aftrekposten en soms onder bedrijfskosten. Hier zijn al vele topics over, misschien geeft je dat wat inzicht op de mogelijkheden.

 

Met de huidige info die je geeft is het lastig om je tips te geven wellicht kan je jouw vragen iets concreter stellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.