• 0

horecavergunning met (oud) strafblad?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Was ik net een antwoord aan het tikken, is de vraag gewist....

 

De vraag was kortweg uit mijn hoofd: kan ik een horecavergunning krijgen met een strafblad, naar aanleiding van een geweldsmisdrijf in de afgelopen vijf jaar?

 

De uitgifte van de horecavergunning is een zaak van de gemeente. Sommige gemeenten stellen dat je helemaal geen strafblad mag hebben, maar de praktijk is iets genuanceerder. Op basis van criteria wordt beoordeeld of je strafblad relevant is. Bij sommige gemeenten wordt in de aanvraagformulieren alleen gevraagd naar contact met justitie in de afgelopen vijf jaar. Deze vraag kun je daarom het best stellen bij het ondernemersloket van je eigen gemeente.

 

Als je in de afgelopen vijf jaar een geweldsmisdrijf hebt gepleegd schat ik de kansen echter niet zo groot in; gemeenten zijn wel erg streng op horecagebied.

 

Je tweede vraag was omtrent het probleem dat je geen horecavergunning kunt aanvragen zonder huurcontract, en dat je geen huurcontract wilt afsluiten omdat je dan het risico loopt aan de huur vast te zitten en geen vergunning te krijgen.

 

Ook dit probleem kun je aan het ondernemersloket voorleggen. Zij kunnen helpen inschatten hoeveel kans je maakt op de vergunning. Daarnaast kun je verhuurder vragen om een voorlopig huurcontract onder voorbehoud van het verkrijgen van de vergunning; dat zou ik sowieso doen, want er zijn natuurlijk meer redenen om geen vergunning te krijgen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 385 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.