• 0

[WVJVM] Verdien geld met interessante artikelen: gaat dit concept werken?

Omschrijving van je concept:

Het is simpel. Jij schrijft een artikel, wij plaatsen die op onze website, vervolgens kun jij instellen of mensen er voor moeten betalen of je kunt er advertenties bij plaatsen.

 

Het zal werken met een simpel cms zodat iedereen artikelen kan plaatsen en dingen kan aanpassen.

Wel zal er een keuring plaatsvinden voor je artikel online gaat.

 

De informatie-site kun je al bekijken: 123info

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Enquete afgenomen onder schrijvers.

Zelf artikelen geschreven en resultaten bekeken.

Groep van mentors gezocht.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Passief inkomen opbouwen voor mensen.

Minder zorgen over website-beheer

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Hoger percentage uitbetaling dan concurrerende platformen.

Meer aanpassingsmogelijkheden dan bestaande sites.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Mijn vragen:

Hoe strenge selectie van artikelen?

Organisch laten groeien?

SEA campagne opzetten?

SEO bureau inschakelen?

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou iemand betalen om een artikel te lezen? Ik bedoel, stel dat iemand zulke goede artikelen schrijft dat lezers er voor willen betalen, dan doet diegene er toch veel beter aan om zelf een pay-to-view (of hoe je dat ook wilt noemen) site te beginnen?

 

En met advertenties.. waarom zou iemand niet zelf een gratis adsense account nemen en de volledige inkomsten van de advertenties zelf houden?

 

Andersom; waarom zou iemand op jouw site artikelen gaan lezen? Een site vol met lage kwaliteit artikelen over uiteenlopende onderwerpen zal nooit een goed publiek kunnen trekken. En waar kunnen we uberhaupt deze artikelen lezen? Op 123info.nl kan ik alleen mijn email adres achter laten, blijkbaar om artikelen te schrijven. Maar waar zijn deze artikelen te lezen?

 

Ik zie de meerwaarde niet..

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Waarom zou iemand betalen om een artikel te lezen?

Sommige artikelen zijn interessant en waardevol.

Ik bedoel, stel dat iemand zulke goede artikelen schrijft dat lezers er voor willen betalen, dan doet diegene er toch veel beter aan om zelf een pay-to-view (of hoe je dat ook wilt noemen) site te beginnen?

Iemand die goede artikelen schrijft heeft niet altijd verstand van websites etc.

Als schrijven je ding is, wil je je misschien niet bezig houden met andere zaken.

Dan kan ook iedereen zijn eigen boekhouding gaan doen.

En met advertenties.. waarom zou iemand niet zelf een gratis adsense account nemen en de volledige inkomsten van de advertenties zelf houden?

Ja, je kunt ook je adsense koppelen.

 

Andersom; waarom zou iemand op jouw site artikelen gaan lezen?

Omdat er interessante artikelen opstaan.

Een site vol met lage kwaliteit artikelen over uiteenlopende onderwerpen zal nooit een goed publiek kunnen trekken.

Er zal eerst goedkeuring moeten zijn voor je artikel er staat, dus lage kwaliteit is niet aan de orde.

En waar kunnen we uberhaupt deze artikelen lezen? Op 123info.nl kan ik alleen mijn email adres achter laten, blijkbaar om artikelen te schrijven. Maar waar zijn deze artikelen te lezen?

We zitten in de startup fase. Site is in ontwikkeling, maar willen nog wat feedback op het concept.

Ik zie de meerwaarde niet..

Geld verdienen met je artikelen zonder nonsens. Dat is de meerwaarde volgens mij.

 

Ik hoop dat ik niet defensief overkom, want ik waardeer je feedback.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat ik niet defensief overkom, want ik waardeer je feedback.

Nee hoor, daar is het forum tenslotte voor toch :)

 

Waar ik voornamelijk mee zit is dat iedereen zonder enig verstand van websites binnen 2 klikken een eigen blog of site heeft via bijvoorbeeld wordpress.com of blogspot.nl. Dat lijkt mij veel aantrekkelijker dan je artikelen indienen bij een andere site zoals die van jou, waarna ze blijkbaar ook eerst nog goedgekeurd moeten worden voordat ze online staan.

 

Stel dat die mensen dan succes gaan boeken met hun artikelen dan zouden ze eenvoudig ook een domeinnaam aan hun gratis wordpress.com website kunnen koppelen en zo opeens echt geld gaan verdienen met hun site.

 

Een ander puntje is het auteursrecht. Hoe zit het daar mee als ik een artikel indien bij jouw site? Blijf ik de eigenaar of ben jij dat?

Link naar reactie
  • 0

Sommige artikelen zijn interessant en waardevol.

respect voor Wouter zijn geduld, hier verlies je mij helemaal... ???

 

dit wel de meest vage bewering die ik deze week (of jaar) ben tegengekomen...

ik lees dagelijks zeer interessante artikelen, en allemaal gratis.. wat maakt jouw artikelen zo bijzonder dat ik er als professional voor wil gaan betalen??

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.