• 0

Aanmelding belastingdienst holding

Hoi,

 

ik heb al flink even gezocht maar kan zo 123 niet vinden wat ik zoek...

 

Ik heb de volgende situatie. Ik heb een eigen holding bv opgericht, over een paar weekjes ga ik samen met nog iemand een andere BV oprichten waar dan 50% van de aandelen in mijn holding zitten (met name deze constructie voor risico en potentiele groei). Alles geregeld voor de holding bij de notaris etc, krijg ik een aanmeldformulier van de belastingdienst.

Nou zijn er een aantal vragen waar ik niet zo goed weet wat ik er mee moet.

 

 

6b. Bezit de onderneming 50% of meer aandelen in andere BV's of NV's ? (ik heb maar nee ingevuld, omdat dit op dit moment nog niet speelt, pas over paar weken).

 

9b. Is de directeur-grootaandeelhouder in loondienst? (op dit moment doet de holding helemaal niets)

 

Als jullie aanvullende zaken moeten weten, let me know...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je vult dat soort formulieren altijd in op basis van de feitelijke situatie op dat moment, dus als je nu nog geen aandelen in een andere werkmaatschappij bezit dan is het antwoord dus inderdaad nee.

 

Als je over een aantal weken de aandelen verkrijgt in de werkmaatschappij dan zit je weer bij de notaris en die zal dan ook wel weer een nieuw formulier verstrekken als daartoe een noodzaak bestaat.

 

Het eerste aanmeldingsformulier is altijd vrij uitgebreid zodat een goede inschatting gemaakt kan worden van de fiscale status van de nieuwe bv. Als er

 

 

Voor de vraag over loondienst geld hetzelfde, als je niet in loondienst gaat bij de holding maar bij de werkmaatschappij dan is het antwoord daar ook nee.

Heb je je al verdiept in de regels rondom de verplichte gebruikelijk loon regeling voor een DGA en de mogelijke varianten daarbij voor de beloning? de keuze die je maakt zou ook van invloed kunnen zijn op het antwoord dat je daar moet invullen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 59 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.