• 0

Geschil met Delta Lloyd Bank. Onzorgvuldig handelen met geld in bouwdepot.

Na een waterschade is er forse schade ontstaan aan de opstal. De opstalverzekeraar keert uit. Het geld (ruim euro 140.000,- ) gaat echter niet naar de eigenaar maar komt op een rekening van de bank waar de hypothecaire lening loopt (Delta Lloyd Bank, DLB ). Dat is juridisch en contractueel zo geregeld omdat de schadepenningen in de plaats treden van het onderpand.

DLB eist dat een officiële aannemer het werk gaat uitvoeren. DLB betaald de eerste 2 termijnfacturen aan de aannemer ( het betreft vooruitbetalingen). Op een gegeven moment krijgen we informatie waaruit blijkt dat de aannemer zeer waarschijnlijk niet meer aan zijn verplichtingen zal kunnen voldoen. Dan geef ik aan DLB door dat er géén betalingen meer verricht mogen worden aan de aannemer. Wat later krijg ik bericht van DLB dat er al opdracht was gegeven om de 3e termijnfactuur (ruim euro 30.000) te betalen vóór het verzoek om de betalingen te stoppen. Derhalve stelt DLB dat het niet meer mogelijk was om de betaling te stoppen. Maanden later krijg ik per toeval een overzicht te zien van alle betalingen uit het Depot waaruit blijkt dat de betaling is verricht nadat er opdracht was gegeven tot stoppen.

De aannemer is inderdaad weggelopen van het project en heeft het geld dus "meegenomen". Gevolg is dat de opstal niet meer hersteld kan worden. Dat is de status quo sinds vele maanden

Ik ben van mening dat dit het probleem is van DLB omdat zij immers géén toestemming hadden om de betaling te verrichten. DLB legt het probleem bij mij. DLB is niet eerlijk is geweest over het moment van de betaling.

Ik ga officieel en klacht indienen bij de directie van DLB en dit vervolgens voorleggen aan het Kifid. Dit kan 6 tot 12 maanden duren.

Heeft iemand nog tips hoe dit aan te pakken? Het probleem is namelijk dat de opstal onbruikbaar is (woning met eigen bedrijf ) en de kosten wel gewoon doorlopen.

Ik heb de aannemer ook al nagetrokken in het kadaster. Het lijkt erop dat er bij de aannemer niets te halen valt en hij heeft een heleboel schuldeisers achter zich aan op dit moment. Bovendien heeft hij onderaannemers niet betaald en is er sprake van fysieke bedreigingen van de kant van de aannemer.

 

Let op: Van DLB krijgen wij géén papieren of digitale afschriften of bewijzen van de verichtte betalingen. Je moet dus maar hopen dat een en ander goed gaat achter de schermen. Als klant heb ik dan ook géén enkele inzage in die betalingen en moet ik maar vertrouwen op informatie via gesprekken of e-mails. Alle informatie wordt via e-mails uitgewisseld.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.