• 0

Inklaring DHL

Hallo,

 

Sinds drie week geleden importeer ik auto elektronica uit Hongkong. Dit gaat altijd per 1 stuk verpakt.

Ik heb hier dan ook nooit problemen mee gehad bij de douane.

 

Nou werd ik net gebeld door 'DHL' (+32 2715 50 50) welke mijn BTW nummer nodig heeft om een pakketje in te klaren.

Toevallig heb ik kort geleden gehoord dat deze manier van gegevens opvragen ook gebruik wordt voor oplichtingspraktijken.

Ik heb gezegd dat ik dadelijk terug zou bellen, wanneer zij aangaf om hiervoor te bellen naar het nummer 020-6582424. Toen ik dit nummer opzocht werd dit dan ook gelijk in verband gebracht met oplichters.

 

Ik heb geen tracking code dus kan niet zien of het pakketje ook echt bij de douane ligt voor inklaring. Kan het kwaad om mijn BTW nummer af te geven aan dat nummer?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Bart,

 

Ik zou in dit geval even het algemene nummer van DHL bellen 0800 – 0552 en even vragen hoe of wat. Dat ze jouw BTW / EORI nummer nodig hebben voor de inklaring is correct maar of dit echt DHL was is de vraag.

 

Daarnaast vind ik het trouwens wel vreemd dat je geen code hebt? Deze krijg je neem ik aan toch op van je leverancier?

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Is al opgelost.

Ik heb inderdaad even DHL gebeld. het nummer 020-6582424 is van een partner van DHL. Ze spreken slecht Nederlands en als je het nummer op google intikt krijg je ook verschillende negatieve berichten, maar toch maar mijn gegevens gegeven.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.