bart050

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

bart050's trofeeën

  1. Jazzy, De eerste auto stond ongeveer een maand nadat ik dit onderwerp opende voor mij klaar. Ik heb in die tussentijd veel onderzoek gedaan naar de verschillende kosten, Nederlandse/Amerikaanse logistieke partners en alle andere bijkomende zaken. Ook ik kwam erachter dat je het, om bijvoorbeeld kosten te drukken, nooit helemaal zelf kan / mag doen. Ik had in de tussentijd verschillende offertes aangevraagd en er zat hierbij 1 bedrijf die mij uitnodigde op kantoor om mij precies te vertellen hoe alles werkte, hoe de kosten berekend worden etc. Uiteindelijk heb ik er dan ook voor gekozen om het complete traject door dit bedrijf te laten doen (van de dealer tot aan de overslagplaats.) Het gehele traject uit handen geven is dan ook het enige wat ik je kan adviseren, want ik heb na 7 auto's hieraan nog niets veranderd. Succes!
  2. De leverancier is in dit geval een Amerikaanse groothandel waar ik ook andere producten vandaan haal. Deze groothandel maakt het verder niet uit wat ik met die nieuwe producten doe, verkopen aan particulieren of particulieren en bedrijven. Een licentie van de fabrikant is niet mijn bedoeling, je moet denken aan kleine lokale winkeltjes die het product van mij kopen, en geen Albert Heijn en Jumbo's
  3. Aankomende februari verwacht ik een lading softdrinks die nog niet op de Nederlandse markt zijn. Nou was het de bedoeling om deze aan particulieren te verkopen via webshops, marktplaats etc. Nou heb ik ook interesse vernomen van diverse ondernemers om deze producten in het assortiment te nemen, maar weet niet of ik dit zomaar aan hen mag verkopen zonder toestemming van de eigenaar. Het gaat hierbij om Amerikaanse producten die nergens in Europa te verkrijgen zijn. Nou heb ik dingen gelezen als uitputtingsbeginsel binnen de EER, maar misschien is het antwoord wel veel simpeler, en mag ik het gewoon wel verkopen aan deze (kleine) bedrijven. Voor wat duidelijkheid, het gaat om een variant van een bekend merk dat in Nederland op dit moment via 2 webshops aan particulieren wordt verkocht, en er zijn geen Nederlandse groothandels die het product importeren.
  4. Handling 35 euro, inklaren 75 euro en lossen 395 euro. Hierover ging eigenlijk mijn vraag. op de Bill of lading staat toch altijd de naam van de agent die het voertuig lost en inklaart? Waar mijn vraag eigenlijk op neer kwam is of je zelf een agent mag/kan zoeken die op de bill of lading komt te staan en vervolgens al die handelingen mag doen, of dat de forwarder hier over gaat? Ik weet dat je douane expediteurs kan inhuren, maar ik vroeg me dus af of dit überhaupt mogelijk is bij het verschepen van een auto?
  5. Hallo, Vanaf volgende maand ga ik op kleine schaal (max 2 auto's per maand) Amerikaanse oldtimers importeren vanuit Miami. Nou is het het hele traject vanaf Miami tot aan de haven van Rotterdam geregeld via een uitgebreide (maar zeer voordelige) manier. De auto's worden RoRo verscheep en zodra ze in de haven aan komen moeten ze worden ingeklaard,van het schip gehaald worden en eventueel naar een depot gebracht worden. Nou zijn deze kosten als je het via een bedrijf als SCL doet al gauw 500 euro wat ik erg veel vindt als je ziet wat er moet gebeuren. Ik snap dat je niet zelf de auto's van het schip mag rijden, maar zijn hiervoor ook goedkopere alternatieven? Ik zat zelf te denken aan zelfstandige agenten die dit, en het traject met de douane, mogen uitvoeren maar weet niet of zoiets bestaat. Ik wil uiteraard zoveel mogelijk zelf doen waar mogelijk.
  6. Hallo, Is al opgelost. Ik heb inderdaad even DHL gebeld. het nummer 020-6582424 is van een partner van DHL. Ze spreken slecht Nederlands en als je het nummer op google intikt krijg je ook verschillende negatieve berichten, maar toch maar mijn gegevens gegeven.
  7. Hallo, Sinds drie week geleden importeer ik auto elektronica uit Hongkong. Dit gaat altijd per 1 stuk verpakt. Ik heb hier dan ook nooit problemen mee gehad bij de douane. Nou werd ik net gebeld door 'DHL' (+32 2715 50 50) welke mijn BTW nummer nodig heeft om een pakketje in te klaren. Toevallig heb ik kort geleden gehoord dat deze manier van gegevens opvragen ook gebruik wordt voor oplichtingspraktijken. Ik heb gezegd dat ik dadelijk terug zou bellen, wanneer zij aangaf om hiervoor te bellen naar het nummer 020-6582424. Toen ik dit nummer opzocht werd dit dan ook gelijk in verband gebracht met oplichters. Ik heb geen tracking code dus kan niet zien of het pakketje ook echt bij de douane ligt voor inklaring. Kan het kwaad om mijn BTW nummer af te geven aan dat nummer?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.