Ga naar inhoud

Klant betaalt factuur privé, hoe wegboeken?

Geplaatst:

Joyce M.

Goedenavond,

Ik houd voor mijn vriend (ZZP-er) de boekhouding bij. Een klant blijkt per ongeluk de betaling van een factuur naar de privé rekening van mijn vriend gestort te hebben, i.p.v. naar zijn zakelijke rekening. Dit is nog niet eerder gebeurd en daarom ben ik er niet zeker van hoe ik dit bedrag moet wegboeken. Ik weet dat dit in het memoriaal moet gebeuren, maar wat is de juiste manier om het bedrag in het memoriaal weg te boeken?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,

Joyce

Featured Replies

Geplaatst:

Ramon Leffers

Beste Joyce,

Naar mijn idee van de priverekening overmaken naar de zakelijke rekening en credit op de debiteur. Dus:

Bank

Aan Debiteuren

Hiermee wordt het geen privestorting, maar loopt de boel wel weer glad

Gr

Ramon

Geplaatst:

Joyce M.

• Auteur

Hai Ramon,

Dank voor je antwoord. Het betreft een factuur van vorig boekjaar, dus in 2013. Is de manier die jij nu omschrijft ook nog mogelijk indien het een factuur van vorig jaar betreft?

Groeten,

Joyce

Geplaatst:

Erik vd Weerdhof

Je kunt gewoon privé-opnamen aan debiteuren boeken, dan hoeft hij verder ook niets over te maken naar zichzelf.

Geplaatst:

Ramon Leffers

Blijft hetzelfde. Minder bewerkelijke oplossing van Erik kan dan ook toegepast worden :)

Geplaatst:

Joyce M.

• Auteur

Stel dat het om een bedrag van 100 euro gaat, klopt het dan als ik dit bedrag als volgt in het memoriaal inboek?

Prive-opname 100 euro

Debiteuren -100 euro

Geplaatst:

Erik vd Weerdhof

Ja

Geplaatst:

Joyce M.

• Auteur

Fijn, dan is het helder! Bedankt allen :)

Groeten,

Joyce

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.