• 0

Inspelend op de laatste aardbeving...waar ben ik site

 

Hier wat gedeachte flarden die volgens mij naar een ontwikkeling van één of meerdere websites zou moeten leiden.

 

- Het is natuurlijk verschrikkelijk die laatste aardbeving en helemaal dat er na twee dagen nog steeds mensen zoek zijn, men niet weet hoevel mensen er zoiezo in een regio zijn.

 

- Ook het feit dat mensen niet te mobiliseren zijn en gewon apathisch gaan staan kijken wat er gebeurd in plaats van rennen voor je leven.

 

- Ook als kleine reis gezelschappen op reis opeens verdwijnen.

 

- Stel nou dat je opeens dood gaat. Hoe laat je de zaak dan achter! Wat had er eigenlijk nog even moeten gebeuren.

 

- Hoe kan ik snel geinformeerd worden als er iets aan de hand is in mijn omgeving. Wat moet ik dan doen? Stuur me een smsje als de zee over de duinen komt, blaas ik me bootje alvast op.

 

 

Er zou eigenlijk een soort website moeten komen die bijhoud waar iedereen is. Van mij part met behulp van een mobieltje die dat toch uitzend. Hoe dat technisch zou moeten weet ik ook niet, maar daar is vast wel een oplossing voor. Een ieder kan gewoon anoniem blijven. Moet denk ik een site zijn worden van de overheid. Mochter er calamiteiten zijn, kan men direct tellen hoeveel mensen er in dit gebied zitten.

 

In plaats van paspoort zou een ieder misschein wel gewoon een chip bij zich moeten dragen. Waarom niet?

 

Pluspunten:

- Een ieder kan snel in een bepaalde regio gemobiliseerd worden.

- Voor jezelf ook prettig dat je tijdig geinformeerd zal worden. (moet natuurlijk niet die server ook nog eens opgeslokt worden.

 

 

MInpunten

- Je kunt niet zomaar iedereen van een mobieltje of chip gaan voorzien,

- zijn naturlijk weer mensen die dat niet willen, wat dan weten anderen waar ze zitten:-) Ja natuurlijk dat soort mensen blijf je houden, spoelen dan ook maar weg.

 

Interesante punten

- Is er al niet zo iets? Heb wel eens gelezen dat de overheid de mogelijk moet krijgen om een ieder te kunnen sms'en in samenwerking met telecom providers zou dat natuurlijk helemal niet zo ingewikkeld hoeven te zijn.

- Hoeveel mensen zouden dit willen en hoeveel niet?

- Als we het zo voor elkaar hebben dat we een ieder in een bepaald gebied kunnen bereiken, kun je natuurlijk ook wer heel eenvoudig de meest fantastische feestjes organiseren:-)

 

Nou nogmaals, zomaar wat gedachtes. Misschien kan ik hier iemand mee inspireren om verder uit te werken.

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

de discussie is boeiend, de implementatie complex.

 

de engelse schrijver George Orwell heeft in 1948 (!) een boek geschreven, geheten "1984": over hoe de overheid met informatietechnologie invloed en macht heeft op iedere burger.

 

Ik raad een ieder, die een chip of gsm wil implanteren in de mens, aan dit boek eerst te lezen. een aanrader en must.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.