Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nk
nk
Ik heb een eigen filmbedrijf, ben in mijn eentje nog.
Nu heb ik 3 opnamedagen gepland waarin ik gebruik maak van 5 figuranten/acteurs. Ik heb een dagvergoeding van 40 euro afgesproken.
Zouden jullie mij kunnen vertellen (of wijzen op wat info/topic) op welke wijze ik het best deze betaling kan regelen?
Is een kleine dagvergoeding voor een figurant fiscaal gezien hetzelde als, laten we zeggen, het inhuren van een cameraman à 100,- euro per uur?
Ik lees net dat ook een dergelijke kleine vergoeding door de figurant moet worden opgegevn bij de BD.
- Dus moet ik vragen naar een VAR bij de figurant? En als hij deze heeft een BTW-factuur door hem laten opstellen?
- Of is het voldoende om het sofinummer te vragen en contant uit te betalen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45124-betaling-figurantenacteurs-videoproductie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag