• 0

Wat vinden jullie van mijn concept/webshop www.zuidafrikaansebraai.nl

Omschrijving van je concept:

 

Het product

In de webshop verkoop ik de zuid afrikaanse braai. Dit is een barbecue die in zijn oorsprong vindt in zuid Afrika en waarmee je je eigen houtskool maakt. De braai kun je na het barbecuen ook gebruiken om een gezellig vuurtje in te stoken. Voor een uitgebreide omschrijving http://www.zuidafrikaansebraai.nl

 

Het concept

Webshop + showroom op afspraak. Showroom is simpel en eenvoudig en alleen op afspraak open. Hierdoor blijven de kosten laag. Omdat het om een product gaat in het hogere segment wil ik de drempel om online te kopen verlagen door de consument de mogelijkheid te bieden het product te komen bezichtigen.

 

Tov van de concurrentie onderscheid mijn model braai zich door een verrijdbaar onderstel. Met de wisselende seizoenen in Nederland wordt de braai niet het hele jaar gebruikt. De braai die ruim 100 kg weegt is met een verrijdbaar onderstel makkelijk te verplaatsen. Als de braai na gebruik of buiten het seizoen droog wordt opgeborgen wordt de levensduur verlengd.

 

Waarom heb ik voor dit product gekozen:

Affiniteit met barbecuen

Niche

Relatief weinig concurrentie

Mogelijkheden tot doorontwikkeling van het product

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Intensief contact met fabrikant om model steeds maar te verbeteren. Diverse prototypes getest.

Webshop laten bouwen opencart: gebruiksvriendelijk cms

Seo/adwords

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Middels webshop + showroom op afspraak de drempel om een product in het hogere segment op afstand te kopen te verlagen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Andere webshops hebben geen showroom. Prijzen zijn ongeveer gelijk. Er zijn wel andere leveranciers op de markt die andere verkoopkanalen inzetten. Echter hun verkoopprijs is stukken hoger.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben al 2 jaar lid en heb al veel bruikbare informatie van het forum gehaald. Nu de stap genomen om zelf mijn eerste bericht te plaatsen. Alle feedback is welkom.

 

Stel dat je een barbecue liefhebber zou zijn. Zou je dan bij mij een braai bestellen. Waarom wel waarom niet?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik mis hier en daar de call-to-action. Als je bijvoorbeeld op de "Over ons" pagina zegt dat je de braai op afspraak kunt komen bezichtigen, dan mag daar van mij wel een uitnodigende button "Maak nu een afspraak" (of iets dergelijks) bij.

 

Op de overzichtspagina zie ik twee varianten met in de beschrijving een heleboel witruimte. Ik zou daar iets meer tekst neerzetten, ook al omdat de beperkte tekst die er nu staat bijna 100% hetzelfde is. Daarnaast voelt bij twee producten die sorteeroptie een beetje overdone, evenals de keuze om 15, 25, 50 of 100 producten tegelijk te tonen of om de producten als raster of lijst te laten zien.

 

Probeer je bezoekers zo min mogelijk teleur te stellen. Als je geen aanbiedingen hebt, laat die link dan achterwege.

 

Op de pagina "Retourneren" verwijs je naar je Algemene Voorwaarden, maar daar vind ik niets over het retourneringsrecht.

 

Op elke pagina lees ik "Geen verzendkosten". Waarom dan in je winkelwagen "Geef hieronder de juiste gegevens in om de verzendkosten te kunnen berekenen"?

 

Je teksten vind ik niet overal lekker lezen, ik krijg het idee dat je bepaalde zoekwoorden erg vaak terug wilt laten komen. Of dat voor de zoekmachines werkt weet ik niet, maar voor mij als bezoeker in elk geval niet.

 

Daarnaast leent het product zich natuurlijk prima voor een aantal sfeerplaatjes. Ik zou best wat "gezelligheid rond de braai" willen zien. En bijvoorbeeld een mooie foto van een ingebouwde braai.

Link naar reactie
  • 0

Dag Tim,

 

Een mooi product en een mooie site. Dat gezegd hebbende sluit ik mij aan bij de opmerkingen van John. Daarnaast mis ik het tabblad Specificaties bij het vrijstaand model en Fotos bij het ingebouwde model.

 

Verder vraag ik me af hoe je de houtskool zo mooi verdeeld onder de roosters krijgt. Neem aan dat dit niet vanzelf gaat er er dus een tang o.i.d. bij gekocht moet worden. Zit dat er dan bij? Verkoop je die dan ook?

 

Succes,

 

Dave van der Pol

Link naar reactie
  • 0

@John

 

Bedankt voor je feedback

 

Call to action: ik heb je tip opgevolgd.

Witruimte: Krijg het zelf niet voor elkaar in het cms van Opencart om dit aan te passen. Ik zet deze vraag uit op het opencart forum

Sorteeropties: idem

aanbiedingen: idem

Verzendkosten: Idem

Retourneren: ga ik een oplossing voor zoeken.

Teksten: De tekst heb ik seo laten schrijven. Vond zelf dat er een goede balans lag tussen seo en leesbaarheid. Blijkt dus dat ik er niet objectief genoeg naar kijk.

Sfeerplaatjes: Volgen zodra het weer beter wordt.

 

@Dave

 

Bedankt voor je feedback

 

Specificaties: volgt snel

Foto`s: volgen snel

Tang: Goede opmerking! Tang wordt gratis meegeleverd. Dit is een extra service die de klant niet verwacht. Hiermee tracht ik positieve goodwill te kweken na de sale.

 

Link naar reactie
  • 0

Mooi product dat ik vorig jaar op een camping in Umbrië zag maar dan met de kooltjesmaker aan het eind. Toen werd het een Umbrische bbq genoemd. Erg leuk om zo de koken. Wel heel warm.

 

Ik vraag me wel af of een webshop met showroom op afspraak gaat werken? Heb je hier positieve ervaringen mee met andere producten? Je zal best wat verkopen, en mogelijk wil je het bewust beperkt houden, maar ik zie meer potentie.

 

Mij lijkt het zeker ook de moeite om een goede groothandel te zoeken en zo de hele recreatiemarkt te bewerken. Ik ken wel een groothandel die meer van dit soort producten heeft maar nog niet deze. Ook zij moeten regelmatig met wat nieuws komen.

 

Het lijkt mij bij uitstek ook een product om te plaatsen op een wat ik maar even "veldje" op de camping noem. Wellicht kan de campingeigenaar de braai verhuren of werken met een reserveringssysteem. Voor mij zou het zeker een meerwaarde hebben als ik wist dat er een of meerdere beschikbaar waren op een camping. Bij uitstek de manier om de andere campinggasten te leren kennen.

 

Heb de website even vluchtig bekeken en daar moet meer beleving in. Mij lijken youtube filmpjes een must om de beleving over te brengen. Bij de voorwaarden lees ik dat jullie zelf "de Gebruiker" en dat is toch op zijn minst verwarrend.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mooie website, leuk product.

 

Bij dit soort producten lijkt het me zo leuk om een filmpje te kunnen bekijken. Iets zomers en sfeervol, met iemand die het product gebruikt. Het lijkt me een mooie brug tussen het bezoeken van je webshop, en het daadwerkelijk bezoeken van de showroom. Je foto's zijn wel mooi, maar erg klinisch. Ik mis een gezicht, die mij het gevoel geeft dat ik 1000+ euros wil uitgeven om een barbequebaas te zijn tijdens het zomerseizoen.

 

Je doelgroep is, neem ik aan, erg serieus over deze activiteit. Anders koop je geen niche product. Ik mis de focus hier een beetje op. Op je pagina over de braai zelf moet ik een lap tekst lezen met daarnaast een foto die mijn hart niet echt sneller doet kloppen. Ik krijg er geen gevoel bij dat ik investeer in iets speciaals. Ook hier kunnen foto's van de braai in actie misschien een verschil maken. Ik zou ook wat subkoppen toevoegen, om de tekst wat op te breken.

 

Als laatste: je webshop is erg leeg. Ik snap dat je twee soorten verkoopt, maar denk eens aan upselling. Mensen die dit bedrag uitgeven aan een product willen de aankoop misschien wel wat aankleden. Een assortiment aan goede Afrikaanse wijnen, accessoires voor bij de braai, you name it.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Hans

 

Bedankt voor je feedback

 

Ik heb geen eerdere ervaring opgedaan met webshop + showroom op afspraak.

Groothandel: Ik stuur je even een pm.

Beleving: Bij (nog) mooier weer ga ik wat filmpjes laten schieten.

Algemene Voorwaarden: het woord verkoper past misschien beter als gebruiker. Ik laat het checken.

 

 

@Sabra

 

Bedankt voor je feedback

 

Sfeer: foto`s en filmpjes ga ik aan werken.

Subkoppen: ga ik aanpassen

Upselling: goed idee als aanvulling

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.