Mijn is Alex en ik probeer naast mijn drukke baan ook commercieel te fotograferen en foto's te verkopen. Daar heb ik helaas weinig tijd voor sinds ik vader ben geworden en ik draai verlies. Om de kosten te drukken heb ik in 2013 een dure professionele camera vervangen door een goedkopere camera, zodat ik jaarlijks minder hoef af te schrijven.
De oude camera heb ik tegen de boekwaarde verkocht;
Boekwaarde 1-1-13: €1757
Verkocht 11-1-13: € 1735
Afschrijving 1-1 tot 11-1: € 22
Boekwaarde 31-12-2013: € 0
Nieuw camera:
Boekwaarde 1-1-13: 0
Gekocht op 1-2-2013 voor € 1532
Afschrijving 1-2 - 31-12: €281
Boekwaarde 31-12: € 1251
De verkoop is ten bate van m'n bankrekening gekomen, de koop ten laste hiervan. Daarmee is het verschil van waarde verwerkt in de liquide middelen (toch???).
Ik heb al 3 x alle gegevens van m'n aangifte IB doorgelopen (opbrengsten, kosten, schulden, vorderingen etc) maar ik houd een verschil van ca 200 euro tussen saldo fiscale winstberekening en saldo winst-verlies rekening.
Die ca 200 euro lijkt wel heel erg op het verschil tussen (boekwaarde 31-12-13 -/- boekwaarde 1-1) + totale afschrijving.
Betekent dit dat ik dit nog ergens anders in de aangifte IB moet verwerken? Ik zat te kijken naar het veld Winst- en verliesrekening/waardeveranderingen/overige waardeveranderingen van immateriele en materiele vaste activa. Daarmee krijg ik het wel kloppend, maar is dat wel correct?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Alex1974
Alex1974
Hello all,
Mijn is Alex en ik probeer naast mijn drukke baan ook commercieel te fotograferen en foto's te verkopen. Daar heb ik helaas weinig tijd voor sinds ik vader ben geworden en ik draai verlies. Om de kosten te drukken heb ik in 2013 een dure professionele camera vervangen door een goedkopere camera, zodat ik jaarlijks minder hoef af te schrijven.
De oude camera heb ik tegen de boekwaarde verkocht;
Boekwaarde 1-1-13: €1757
Verkocht 11-1-13: € 1735
Afschrijving 1-1 tot 11-1: € 22
Boekwaarde 31-12-2013: € 0
Nieuw camera:
Boekwaarde 1-1-13: 0
Gekocht op 1-2-2013 voor € 1532
Afschrijving 1-2 - 31-12: €281
Boekwaarde 31-12: € 1251
De verkoop is ten bate van m'n bankrekening gekomen, de koop ten laste hiervan. Daarmee is het verschil van waarde verwerkt in de liquide middelen (toch???).
Ik heb al 3 x alle gegevens van m'n aangifte IB doorgelopen (opbrengsten, kosten, schulden, vorderingen etc) maar ik houd een verschil van ca 200 euro tussen saldo fiscale winstberekening en saldo winst-verlies rekening.
Die ca 200 euro lijkt wel heel erg op het verschil tussen (boekwaarde 31-12-13 -/- boekwaarde 1-1) + totale afschrijving.
Betekent dit dat ik dit nog ergens anders in de aangifte IB moet verwerken? Ik zat te kijken naar het veld Winst- en verliesrekening/waardeveranderingen/overige waardeveranderingen van immateriele en materiele vaste activa. Daarmee krijg ik het wel kloppend, maar is dat wel correct?
Alvast heel veel dank voor het meekijken!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45315-verkoop-inventaris-nog-ergens-anders-verwerken-in-aangifte-ib/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag