• 0

Auto aanschaffen,afschrijven... Van fulltime ondernemer naar parttime.

Aangezien onze accountant op vakantie is (echt ;) ) heb ik een vraag. Zie echt werkelijk door de bomen het bos niet meer en dacht ik stel de vraag hier.

 

Welke mogelijkheden/voordelen heb ik bij het aanschaffen van een 7% PHEV(semi-electrische) auto ? Ik begrijp(denk ik) dat de KIA/MIA en VAMIL niet meer kan. Tevens een willekeurige afschrijving in 2014 ook niet aangezien het urencriterium niet behaald wordt in 2014.

 

Geen idee wat er kan en of er voordelen zijn in 2014 in mijn situatie...

 

 

 

 

Situatie:

 

t/m maart 2014 eenmanszaak die gewoon voldeed aan het urencriteium. Begin 2014 is er een gedeeltelijke verkoop geweest van een activiteit. Er komt een loondienstverband (parttime) voor deze activiteiten. Door dit loondienstverband wordt er in 2014 niet voldaan aan het urencriterium.

 

De eenmanszaak blijft bestaan en zal 8-12 uur per week actief blijven buiten het loondienstverband.

 

Door de verkoop van de onderneming zal er belasting geheven worden in het 52% tarief.

 

Graag jullie mening!

 

Dank,

 

Danny

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Danny

 

Buiten de 7% bijtelling zie ik geen voordelen.

 

Geen MIA/KIA en VAMIL meer inderdaad.

 

Let er ook op dat je met de kilometers voor je werk geen sprake kan zijn van excessief privégebruik. Een auto van de EMZ die voor de werkgever gebruikt wordt, betekent dat elke KM voor de werkgever privé is. De auto is immers niet door de werkgever ter beschikking gesteld.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.