Hallo

Graag wil ik de FOR gaan activeren over het jaar 2013.

Mijn winst in 2013 was 50125. In 2011 ben ik begonnen.

Mijn eigen vermogen op 31-12-2013 is alleen maar 850. Dit komt omdat ik van mijn zakelijke rekening veel prive uitgaven heb gedaan.

Nu las ik dat de FOR nooit hoger mag zijn dan je eigen vermogen.

Betekent dit dat ik de FOR over 2013 maar voor 850 mag opvoeren?

Zo ja, dan is het niet verstandig geweest om veel prive betalingen te doen via de zakelijke rekening of wel?

In 2012 was mijn eigen vermogen op 31-12 nog 7850.

Kan ik hier nog iets mee doen in 2013?

Ik hoor graag van u.

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45537-for-en-eigen-vermogen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Bouwman,

De FOR mag inderdaad nooit hoger zijn dan het eigen vermogen.

Als de FOR in enig jaar er bovenuit stijgt dan kan er niet meer worden toegevoegd.

Een optie is om te kijken of er nog privé stortingen zijn die je nog aan 2013 kunt toerekenen en die niet tlv van je winst komen. Ik denk echter dat dit lastig zal zijn als alles er goed in staat.

Groet,

Richard

Leeg

• 0

Zo ja, dan is het niet verstandig geweest om veel prive betalingen te doen via de zakelijke rekening of wel?

Ik neem aan dat je leeft van je onderneming. In dat geval maakt het natuurlijk niets uit of je privé betalingen van de zakelijke rekening doet. Het alternatief is namelijk eerst overmaken van de zakelijke rekening naar de privé rekening en dan de betalingen doen. Dat heeft natuurijk hetzelfde effect op het eigen vermogen van de onderneming. In beide gevallen onttrek je liquide middelen uit je onderneming.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar