• 0

Ondernemen in Italie en Spanje

Hallo allemaal,

 

Reeds 7 jaar hebben wij een auto import bedrijf in Nederland. Wij importeren auto's, (op aanvraag van klant, dus geen voorraad) uit voornamelijk Europese landen. We merken de afgelopen jaren dat verkopers/dealers in Italie en Spanje eerder geneigd zijn tot verkoop als ze verkopen aan een bedrijf in eigen land dan aan een bedrijf in Nederland. En misschien nog wel belangrijker, ze geven hogere kortingen aan een bedrijf uit eigen land. Wij willen in beide landen dus een soort zusterbedrijf hebben voor inkoop van die auto's. De voornaamste functie van die twee zusterbedrijven is de aankoop van een auto en die wordt dan voor precies hetzelfde bedrag meteen verkocht aan ons Nederlands bedrijf. Geen winst dus. Alleen een doorgeefluik en geen personeel in die landen.

 

We hebben al veel contact gehad met lokale KvK, accountants, etc etc maar iedereen komt met een ander antwoord.

Mijn vraag is dus:

 

Ik zoek een bedrijf of persoon dat mij niet alleen kan adviseren maar ook ivm taalbarriere voor alle juiste documenten kan zorgen. En dus alles op de juiste voorwaarden van Spanje en Italie.

 

Wie o wie kan ons helpen?

 

Groeten, Anton van Roessel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

En misschien nog wel belangrijker, ze geven hogere kortingen aan een bedrijf uit eigen land.

 

Ik weet niet hoeveel korting het scheelt, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat het opweegt tegen de kosten die jij nu en in de toekomst gaat maken im twee zusterbedrijven in de lucht te krijgen en houden. Zou werken met een lokale agent niet veel handiger zijn?

 

Ik zoek een bedrijf of persoon dat mij niet alleen kan adviseren maar ook ivm taalbarriere voor alle juiste documenten kan zorgen. En dus alles op de juiste voorwaarden van Spanje en Italie.

 

Dan kom je al snel bij een kantoor dat actief is in zowel Nederland, Italië en Spanje. Die zijn er natuurlijk, en zij zouden deze opdracht ook aan moeten kunnen. Maar die jongens hebben veelal een prijskaartje dat bij een internationale dienstverlener past...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord Dennis.

 

1: Wat betreft die lokale agent, daar hebben we het intern kort over gehad maar niet verder uitgezocht. Ga ik me dus nog in verdiepen. Maar ook die lokale agent vraagt natuurlijk geld voor zijn arbeid, hoewel het alleen maar gaat om een inkoop- en verkoopfactuur.

 

2: De internationale kantoren hebben we al op gesprek gehad (KPMG, EY) en daar hangt inderdaad een flinke prijskaart aan. Gaat 'm dus niet worden. Wat ik me wel kan voorstellen is dat een Nederlandse accountant/fiscalist zich gevestigd heeft in bijvoorbeeld Spanje en hiermee kan helpen.

 

Maargoed, toch denk ik nog steeds dat het niet heel moeilijk hoeft te zijn. In Duitsland hebben we namelijk al zo'n zusterbedrijf (eenmanszaak), controle gehad van de Duitse belastingdienst en alles is in orde. Kosten, 75 euro per jaar. Iets dergelijks moet in Spanje en Italie toch ook kunnen......

Link naar reactie
  • 0

Als je niet in spanje woont kun je hier geen autonomo worden. Het beste is denk ik om hier een bv (SL) te beginnen. Dat kost je iets 3000 euro om op te richten met de hulp van een gestor. Je moet ook niet naar die grote jongen als EY maar gewoon een gestoria zoeken, die ook goed engels spreken. Die doen dan ook alle belasting aangiften etc en dat zal je dan 100-150 euro per maand kosten.

 

Ik zet hier ook wel een auto op`transport naar NL, maar grotere kortingen weet ik zo niet.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Als je een gestor zoekt dan weet ik nog een goed vrouwtje te zitten in fuengirola, die heeft in het verleden voor ons ook een S.L. opgezet. Ze spreekt vloeiend nederland,spaans en engels. Mocht je intresse hebben dan pm me maar even dan zal ik je de gegevens doorsturen dan kun je in gewoon in het nederland antwoord op al je vragen krijgen die je wilt.

www.jmpersoneelsdiensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.