Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
thijsje77
thijsje77
Ik heb een klein bedrijfje, en een vraag over de administratie en BTW rondom onderstaand probleem.
Dit bedrijfje bestaat uit activiteiten met honden (demo's, fokken, webshop met diervoeders).
Nu gaat de vraag over de inkoop en eigen verbruik van diervoeders:
Inkoop goederen uit Duitsland, worden tegen 0% BTW geleverd.
Deze boek in in de administratie is onder Inkoop 0% BTW.
Van deze goederen wordt 50% doorverkocht aan Nederlandse afnemers, waar ik 21% BTW over reken. Deze BTW zal ik weer moeten afdragen aan de belastingdienst.
Deze boekingen maak ik in de administratie onder verkoop 21%.
De andere helft van deze goederen verbruik ik zelf.
Hoe boek ik dit het beste in de administratie?
Moet uit de administratie blijken dat ik die 50% goederen zelf verbruikt heb?
Moet ik over dit gebruik 21% BTW betalen en dus opvoeren als ontvangen BTW en dus weer afdragen?
Bij de BTW aangifte moet ik natuurlijk het onderscheid maken tussen de verschillende tarieven.
Graag hoor ik van jullie hoe jullie hier over denken, tips en tricks !
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag