Ik heb een paar vragen waar ik niet uit kom ook niet na raadpleging van de site van de Belastingdienst . Misschien dat iemand op dit forum de antwoorden weet.
Voor een Stichting gevestigd in de VS heb ik opdracht gedaan waarvoor is afgesproken dat ik daarvoor een bepaald bedrag in US Dollars zou ontvangen (enkele duizenden). Het gaat om een Stichting die zich met wetenschappelijke zaken bezighoudt en voor zover ik weet niet BTW-plichtig is.
Mijn opdracht bestond uit voorbereidend onderzoek (desktopstudie)
Vervolgens heb ik in de buurt van Praag een aantal dagen veldonderzoek gedaan.
Ik heb de volgende kosten gemaakt: kilometers (2200), snelwegvignet, kaartmateriaal, hotelkosten, verteringen.
IK heb een VAR WUO waar deze opdracht onder kan passen
Vraag 1 : waar ben ik belastingplichtig Nederland of the US?
Vraag 2 : indien US weet iemand hoe ik dat moet gaan regelen?
Vraag 3 : indien Nederland moet ik dan BTW in rekening brengen aan de Stichting?
Vraag 4: indien Nederland kan ik dan alle gemaakte kosten opvoeren?
Vraag 5: is er een andere misschien slimmere oplossing voor dit vraagstuk?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zzphans
zzphans
Ik heb een paar vragen waar ik niet uit kom ook niet na raadpleging van de site van de Belastingdienst . Misschien dat iemand op dit forum de antwoorden weet.
Voor een Stichting gevestigd in de VS heb ik opdracht gedaan waarvoor is afgesproken dat ik daarvoor een bepaald bedrag in US Dollars zou ontvangen (enkele duizenden). Het gaat om een Stichting die zich met wetenschappelijke zaken bezighoudt en voor zover ik weet niet BTW-plichtig is.
Mijn opdracht bestond uit voorbereidend onderzoek (desktopstudie)
Vervolgens heb ik in de buurt van Praag een aantal dagen veldonderzoek gedaan.
Ik heb de volgende kosten gemaakt: kilometers (2200), snelwegvignet, kaartmateriaal, hotelkosten, verteringen.
IK heb een VAR WUO waar deze opdracht onder kan passen
Vraag 1 : waar ben ik belastingplichtig Nederland of the US?
Vraag 2 : indien US weet iemand hoe ik dat moet gaan regelen?
Vraag 3 : indien Nederland moet ik dan BTW in rekening brengen aan de Stichting?
Vraag 4: indien Nederland kan ik dan alle gemaakte kosten opvoeren?
Vraag 5: is er een andere misschien slimmere oplossing voor dit vraagstuk?
Alvast bedankt voor de reactie(s).
Hans
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/45752-leveren-dienst-aan-stichting-in-de-usa/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag