• 0

Gemeente belemmert verkoop (tijdelijk) in recreatiegebied

Hallo, Ik ben een ondernemer met een snackbar in een recreatiegebied. Ik huur mijn pand van de gemeente. Ik moet mijn brood verdienen in de zomermaanden. Nu heeft de gemeente aan diverse evenementen toestemming gegeven gebruik te maken van het gebied om festivals te organiseren. Het gaat om in totaal ongeveer 40 dagen. Ik bevind mij dan binnen het festival terein. De recreanten (mijn inkomsten) hebben geen mogelijkheid om gebruik te maken van het zwemwater en kunnen niet bij mij komen. Ik ben het niet eens met de gang van zaken want ze willen mij dwingen om te sluiten of ik mag wel open maar moet andere produkten verkopen. Kunnen ze dit zomaar maken? Ik kan hierover niks vinden op het internet. Wie weet wat mijn rechten zijn?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Wietze,

 

Ik vermoed dat er in je huurcontract met de gemeente (of in de algemene voorwaarden) of in je eventuele vergunning zal staan dat de gemeente dit recreatiegebied op deze manier mag gebruiken. Heb je dat nagegaan?

 

Groeten, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Miki,

Over festivals staat niets vermeld in mijn contracten. Ook staat er in het bestemmingsplan van het gebied niets over festivals. Wel staat er: Intensieve vormen van dag- en verblijfsrecreatie zijn in de EHS (economische hoofdstructuur) niet op hun plaats.

 

Link naar reactie
  • 0
Ik ben het niet eens met de gang van zaken want ze willen mij dwingen om te sluiten of ik mag wel open maar moet andere produkten verkopen. Kunnen ze dit zomaar maken?

 

Het lijkt me dat dit absoluut niet kan, tenzij zoiets vooraf afgesproken was. Een goeie advocaat die bekend is met de lokale situatie (of via Horeca Nederland) vindt dit vast een spannende zaak om op te pakken. Een gemeente die een lokale ondernemer gaat opleggen wat hij wanneer kan verkopen: gekker moet het niet worden!

 

Maar wat wil je zelf: gewoon je eigen product verkopen tijdens de evenementen of een schadevergoeding voor gederfde inkomsten?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het liefste ben ik gewoon open voor de recreanten, maar dat is tijdens de festivals niet mogelijk. Dus ik wil gewoon open binnen het festival terrein. Met mijn eigen produkten. Waar ik mij heel erg aan stoor is dat ze zelfs tijdens de opbouwdagen van plan zijn het hele gebied dicht te gooien. Dus die dagen ook geen inkomen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.