• 0

Muziek gebruiken in online product > Buma Stemra?

Hoi allemaal,

 

Ik wil graag een online programma maken met muziek (denk online workout dvd). Hiervoor zou ik ook graag bekende nummers voor willen gebruiken. Weet iemand hoe het zit met Buma/Stemra, kan ik daar een licentie afnemen die zo'n beetje alle nummers dekt? Of kan ik dan alleen nummers gebruiken van artiesten die aangesloten zijn bij B/S? Of moet ik voor elk nummer een aparte licentie aanvragen? Moet dit altijd via B/S of kan dit ook via een platenmaatschappij bijv.? Hoe hoog kunnen de kosten voor zo'n licentie oplopen?

 

Alvast bedankt voor je reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Via Buma/Stemra moet je rekenen op ca €144,- per blok van 30 seconde voor ieder nummer.

31 seconde gebruiken is 60 seconde betalen.

Van 1 nummer 12 seconde gebruiken en van een ander nummer 11 seconde = 2 x 30 seconde betalen.

Bijna alle 'hitreportoire' (inclusief flops) van platenlabels wordt via BUMA/Stemra regeld. Ze hebben dat uit handen gegeven.

 

Een goedkopere optie is 'stockmuziek'.

Dat is speciaal gemaakt om meerdere keren 'verkocht' (je koopt een licentie) te worden voor videoproducties.

Het voordeel is dat het goedkopere is (via BUMA/Stemra ca €60,- per blok van 30 seconde, maar er zijn meer aanbieders die goedkoper zijn en met veel minder administratief geneuzel).

Het nadeel kan zijn dat er veel rommel tussen zit, veel 'net-niet'-tracks of slappe aftreksels.

Maar met een beetje zoeken kom je wel bruikbare muziek tegen.

Een ander nadeel is dat het dus niet bekend is en ook in andere video's kan voorkomen.

 

themusicbed.com heeft trouwens echt goede muziek, maar is dan wel weer vrij prijzig.

 

Succes!

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.