Ik als zzp’er doe mijn administratie zelf. Puur om er zelf de controle over te houden.
De aangifte IB besteed ik uit.
Het inboeken gaat altijd wel goed volgens degene die mijn jaarrekening opmaakt.
Alleen twijfel ik nu ik een collega hierover heb gesproken en toen hij zijn jaarrekening ter inzage gaf.
Zijn boekhouder maakt voor de omzet 6 verschillende rekeningen:
8000 omzet BTW 21%
8001 omzet BTW 6%
8002 omzet BTW verlegd
8003 omzet materiaal 21%
8004 omzet BTW verlegd
8005 omzet parkeergeld
Ik gooi alles op een rekening: 8000 omzet.
Mijn collega gaf aan dat zijn boekhouder dit zo doet om vragen van de fiscus te voorkomen.
Omdat ik net als hem met veel projectjes werk koop ik ook veel in. Op de manier van mijn collega is makkelijk te zien of de inkoop wel klopt ivm de voorraad.
Vraag 1: is het verplicht zo uitgebreid te doen? Dan ben ik meer tijd met mijn administratie dan met mijn werk.
Vraag 2: wat zijn de eisen van de belastingdienst?
Vraag 3: ik werk ook veel met offertes. Daar staan het aantal uren niet op. Ik maak dan een prijs voor de klant. Hoe verwerk ik dit dan wanneer dit wel verplicht is?
Vraag 4: Parkeergeld, wordt dat gezien als omzet?
Vraag 5: Controleren ze echt zo streng op je inkoopfacturen en je parkeerkosten?
Via google kan ik ook nergens vinden dat het zo uitgebreid moet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Terloo21
Terloo21
Hallo allemaal,
Ik als zzp’er doe mijn administratie zelf. Puur om er zelf de controle over te houden.
De aangifte IB besteed ik uit.
Het inboeken gaat altijd wel goed volgens degene die mijn jaarrekening opmaakt.
Alleen twijfel ik nu ik een collega hierover heb gesproken en toen hij zijn jaarrekening ter inzage gaf.
Zijn boekhouder maakt voor de omzet 6 verschillende rekeningen:
8000 omzet BTW 21%
8001 omzet BTW 6%
8002 omzet BTW verlegd
8003 omzet materiaal 21%
8004 omzet BTW verlegd
8005 omzet parkeergeld
Ik gooi alles op een rekening: 8000 omzet.
Mijn collega gaf aan dat zijn boekhouder dit zo doet om vragen van de fiscus te voorkomen.
Omdat ik net als hem met veel projectjes werk koop ik ook veel in. Op de manier van mijn collega is makkelijk te zien of de inkoop wel klopt ivm de voorraad.
Vraag 1: is het verplicht zo uitgebreid te doen? Dan ben ik meer tijd met mijn administratie dan met mijn werk.
Vraag 2: wat zijn de eisen van de belastingdienst?
Vraag 3: ik werk ook veel met offertes. Daar staan het aantal uren niet op. Ik maak dan een prijs voor de klant. Hoe verwerk ik dit dan wanneer dit wel verplicht is?
Vraag 4: Parkeergeld, wordt dat gezien als omzet?
Vraag 5: Controleren ze echt zo streng op je inkoopfacturen en je parkeerkosten?
Via google kan ik ook nergens vinden dat het zo uitgebreid moet.
Ik hoop wat van jullie te leren.
Groeten Jan ter Looi
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46044-omzet-hoe-boeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag