• 0

Fiets op de zaak?

Beste Forum Collega's :)

 

Op het forum vind ik verschillende discussies over de mogelijkheid om een fiets op de zaak te declareren tot een bedrag van 749 EUR. Dit kan als ZZPer, en een werkgever kan dit haar werknemers bieden. Wellicht een stomme vraag, maar als DGA (100% eigenaar) en enige werknemer in een BV, geld dan dezelfde regel?

 

En wat als de fiets duurder is dan 749 EUR?

 

Alvast bedankt!

mvg,

Sam

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inderdaad. Als dga ben je werknemer, dus kun je van die gekke uitzondering in de loonbelasting gebruik maken om jezelf een 749,- uit te keren in de vorm van een fiets en er dan géén loonbelasting op in te hoeven houden. Vergelijkbaar met reiskosten buiten het loon om belastingvrij vergoeden.

Voor zzp'ers geldt dat overigens niet, die moeten 'gewoon' bij de aanschaf van willekeurig welke fiets een etiketteringskeus maken, het bedrg van 749,- speelt hier geen enkele rol.

 

Overigens gaat het gerucht dat per 2015 de werkkostenregeling echt echt echt ingevoerd gaat worden en dan zou die fietsenregeling verdwijnen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Overigens gaat het gerucht dat per 2015 de werkkostenregeling echt echt echt ingevoerd gaat worden en dan zou die fietsenregeling verdwijnen.

 

Ik geloof er helemaal niets van ::) ;D

 

Ik ben trouwens nog niet één professional tegengekomen die blij werd van de WKR. Volgens mij had dat ding alleen maar draagvalk bij Weekers en die heeft het veld geruimd...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Op het gevaar af dat het kroegpraat wordt: ik denk dat het enthousiasme voor de WKR groter was geweest als ze géén keuzeperiode hadden gehad. De overgang naar de WKR kost tijd en dat schuiven de meeste adviseurs dus liever (helaas) voor zich uit. Ik denk dat het negatieve sentiment vooral koudwatervrees betreft.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad. Als dga ben je werknemer, dus kun je van die gekke uitzondering in de loonbelasting gebruik maken om jezelf een 749,- uit te keren in de vorm van een fiets en er dan géén loonbelasting op in te hoeven houden. Vergelijkbaar met reiskosten buiten het loon om belastingvrij vergoeden.

Voor zzp'ers geldt dat overigens niet, die moeten 'gewoon' bij de aanschaf van willekeurig welke fiets een etiketteringskeus maken, het bedrg van 749,- speelt hier geen enkele rol.

 

Overigens gaat het gerucht dat per 2015 de werkkostenregeling echt echt echt ingevoerd gaat worden en dan zou die fietsenregeling verdwijnen.

 

Dank! Hoe zit het dan als ik een duurdere fiets koop - dan kan ik tot 749 declareren mits ik dit jaar nog niet aan de WKR meedoe? Doe ik dat wel dan kan ik vrij tot 1.5% van mijn bruto loon in 2014 declareren aan (o.a. een fiets) en stel mijn bruto loon is 50.000 dan kan ik dus i.p.v. 749 EUR 750 EUR declareren? Dus bij een bruto-loon hoger dan 50k wordt de WKR voordeliger voor mij? :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.