• 0

Zakelijke & FOR rekeningen optellen bij Box 3?

Hallo,

 

Ik heb in 2013 een full-time dienstverband gehad en niets voor mijn eenmanszaak omgezet. Moet in nu voor de IB2013 mijn zakelijke & FOR rekening bij Box 3 optellen, of is dit, zoals de jaren daarvoor, nog steeds ondernemersvermogen?

 

Dank!

Rob

De toekomst is niet meer wat ie geweest is

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De vraag die bij mij opkomt, is of je (volgens de fiscale regels) je onderneming hebt gestaakt, wellicht al in 2012 en dus ook toen al de stakingswinst had moeten aangeven (o.a. belaste vrijval van de oudedagsreserve).

 

Wat is de reden dat er geen omzet was en is er na 2013 wel weer omzet te verwachten?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je feedback.

 

Ik heb niks expliciet gestaakt, heb alleen geen omzet gedraaid. De FOR moet nog in een banksparen constructie worden ondergebracht en daarna wil ik de onderneming staken. Dus ik verwacht geen omzet meer.

De toekomst is niet meer wat ie geweest is

Link naar reactie
  • 0

Misschien geen goed plan, maar wellicht wel gevolg van je staking. Overigens lees ik hier dat er een Extra lijfrentepremieaftrek bij stakende ondernemers is.

 

Waar heb je gelezen dat door het nalaten van het omzetten van de FOR ondernemer blijft?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.