• 0

Adverteren & CPM

Ik ben nog steeds bezig met mijn ondernemingsplan en ik zit momenteel berekeningen te maken om te weten of mijn toekomstige onderneming wel haalbaar kan zijn of niet.

 

Nou, ik wil een website oprichten, en ik denk dat door mijn idee mijn website dagelijks vele bezoekers zal ontvangen.

 

De omzet zal worden bepaald door advertenties van anderen. Alleen weet ik nu niet hoeveel ik zou moeten vragen voor de advertenties. Ik heb veel gelezen over CPM (cost per mille) en hoe je geld op die manier zou kunnen verdienen. Even een berekening: ik denk dat mijn toekomstige website wel 15.000 bezoekers waard per dag zou kunnen zijn. Dat betekent ongeveer 450.000 bezoekers per maand. Nou, als ik € 5 zou berekenen voor elk CPM, dan komt dat uit op € 2.250. Is dit nou reëel, of zit ik hier te fantaseren? Ik ben namelijk zeer afhankelijk van de inkomsten uit de advertenties, dus ik smak echt naar een goede oplossing.

 

Ik heb een webmarketingbedrijf benaderd om mij informatie toe te sturen. Het is een bedrijf dat voor de marketing van een website zorgt: dus de banners plaatsen ze zelf en bij hen wordt alle verkeer (vertoningen, clicks, etc...) geregistreerd. Is dat wat of zou ik het zelf moeten doen?

 

Graag zie ik jullie reactie tegemoet!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ligt vooral aan de bezoekers van je site. Als je echt in een niche zit en daarin een van de belangrijke sites bent, zou je de exploitatie zelf kunnen doen. Zo niet, dan zul je je mogelijk een ongeluk moeten bellen om een paar banners voor elkaar te krijgen. In dat geval zijn er netwerken als WebAds en Adlink, die mogelijk wel geïnteresseerd zouden zijn in een site die maandelijks zo'n 450.000 bezoekers trekt (hangt dan ook wel van je unieke bereik: hoeveel verschillende bezoekers zijn het). Dat scheelt je een hoop acquisitie, maar die bureaus hebben een dikke strijkstok aan de deur gespijkerd waar veel aan blijft hangen. Bovendien verkopen zij lang niet alle bannerposities die ze in hun netwerk hebben, of ze gaan bij bulk-inkoop flink onder de standaard-prijs zitten. Een site als Fok! beweert dat maar liefst 95% van de banners die zij draaien, niks opleveren.

 

Ook Google Adsense is het overwegen waard. Met 15.000 bezoekers zou dat ook het een en ander op kunnen leveren. Helaas mogen Adsense-gebruikers contractueel niks zeggen over de inkomsten van het systeem, dus meer zeg ik niet.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.