• 0

Autobedrijfje aan huis?

Beste forumleden,

 

ik speel al een tijdje met een gedachte waarvan ik niet weet hoe haalbaar dat dit is. Kort samengevat... nu ook mijn vriendin is afgestudeerd en een baan heeft zijn wij ons aan het oriënteren op een koophuis(je). Momenteel run ik in mijn vrije uurtjes een autobedrijfje (klein, hobbymatig). Ik koop af en toe sportautootjes op en verkoop die weer met een beetje winst, wat tot heden goed gaat. Nu snap ik dat men in principe geen autobedrijf aan huis kan beginnen (zeker niet in een woonwijk). Maar zou het ook in mijn geval niet mogen, aangezien er verzachtende omstandigheden zijn zoals...

 

- auto's staan op eigen terrein

- ik adverteer alleen online (dus nergens aan te zien dat er verkocht word). Geen reclame borden e.d.

- ik heb nooit vast openstelling en verkoop in principe online. (alleen op afspraak kan men komen kijken, dus geen verkeersoverlast). Ik heb immers nog een fulltime baan ernaast en heb niet de ambitie dit bedrijf fulltime te gaan runnen (blijft hobby)

- parkeren kan (die max. 1 klant op afspraak) op eigen terrein

- ik voer geen onderhoud o.i.d. uit (dus geen geluids-/milieuoverlast)

 

Kortom... het enige wat er merkbaar is aan het geheel is dat ik vier á vijf auto's geparkeerd zal hebben op mijn eigen terrein... dusdanig dat men er op geen enkele wijze last van kan ondervinden. Geen reclame-uitingen in de openbare ruimte, geen verkeer-/parkeeroverlast. Geen mileuoverlast. Voor het zicht/ervaring niet anders dan een normaal woonhuis met 4 auto's erbij geparkeerd. Alleen moet ik me er op die locatie in kunnen schrijven. Maar dat zal met het bestemmingsplan misschien niet lukken gezien de aard van de onderneming (autohandel)? Of kan een gemeente hierop (op bovenstaanse voorwaarden) een uitzondering op maken? Als ik die paar autootjes gewoon bij huis kan parkeren scheelt me dat weer een paar honderd euro huur in de maand van mijn loodje nu; die we dan bij de hypotheek kunnen stoppen. Vandaar mijn vragen.

 

alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste,

 

alleen de gemeente kan je vraag beantwoorden. Als je een huis op het oog hebt ga dan naar de gemeente en leg je plannen voor.

Verder: hou er rekening mee dat hypotheekverstrekkers in de hypotheekovereenkomst bepalingen kunnen opnemen waarin staat dat je in je woonhuis geen bedrijf mag uitoefenen. Stel je plannen dus aan de orde bij gesprekken over de hypotheek.

Zie verder de pagina van Antwoord voor bedrijven over dit onderwerp.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

maar je doet het nu wel via de officiele weg ? of koop je prive autos in en verkoop je deze prive ook weer door ?

 

want anders denk ik dat je je nogal gaat verbazen over de kosten die hier nog bij gaan komen.

denk hierbij bijvoorbeeld aan rdw, verzekeringen etc etc.

met maar 4/5 autos is het denk ik al moeilijk om die kosten elke maand gedekt te houden, laat staan er iets aan verdienen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.