• 0

Import: problemen leverancier India DHL

Beste iedereen,

 

Ik ben sinds kort begonnen met een webwinkel en importeer uit India.

Momenteel ben ik bezig om mijn eerste zending te regelen via DHL. Ik heb mij geregistreerd en mijn mijn zending geboekt.

 

Nu geeft mijn leverancier aan dat zij niet kan leveren omdat zij bepaalde documenten niet heeft. iK heb een deadline en ben al weken aan het stressen.

Moet mijn leverancier ook een eigen account hebben om met DHL te kunnen leveren naar NL.

 

Ze zegt niet te kunnen leveren en de parcel aan haar eigen koerier wilt geven. (skynet). Betaal ik dan niet extra? Het gewicht komt uit o a 40 kilo. Dat kost me al heel wat.

Ik heb vandaag ook al een paar keer telefonisch contact gehad met DHL en email contact met India DHL. India DHL geeft aan dat mijn leverancier een IC code (import export Code) and AD code(Authorized Dealer code) moet hebben.

 

Ik weet nu niet wat ik moet doen.

 

Iemand tips/advies? heel graag.

 

Vriendelijke groet,

Waheeda

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond ShaWa,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Heb je jouw leverancier al gemeld dat deze een IC code (import export Code) and AD code (Authorized Dealer code) moet hebben? Of wat zijn de ontbrekende documenten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt altijd een heel goed idee, zelf een DHL account hebben. Denk je dan voordeel mee te hebben nietwaar?

 

Realiteit is dat vele producenten in Azie gewoon fabrieken zijn die geen export licentie hebben. En dus officieel geen produkten mogen exporteren.

 

Daarom heb je een agent nodig, of het nu in india of China is maakt niet uit. Die heeft de exportlicentie en kan daarom de goederen via bulk overeenkomsten met DHL/TNT wel uitvoeren.

 

Op het moment dat je van jouw eigen DHL account gebruik wilt maken moet je wel zeker zijn dat een producent dus een exportvergunning heeft.

 

DHL zelf vraagt aan leverancier namelijk alle docs hiervoor, want doen ze zelf niet om te "helpen" met de export.

 

Overigens is een agent meestal stuk goedkoper dan DHL, ook al heb je daar een account met wat korting.

 

Dus; of je zoekt zelf een agent in India of je gebruikt die van de producent in dit geval.

 

Je kunt niemand de schuld geven want je hebt je huiswerk niet goed gedaan....

Link naar reactie
  • 0

Beste allen,

 

Hartelijk dank voor jullie respons!

 

Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn leverancier zich ingeschreven moet hebben wil zij het pakket laten versturen via DHL. Dan heeft zij namelijk de nodige codes.

In het begin heb ik aangegeven dat ik een DHL account heb en DHL het pakket kan ophalen. Dit vond zij prima. Echter, wanneer ik mijn verzending had ingeboekt en DHL contact met haar had opgenomen kwamen de documenten echt ter sprake.

 

(ik doe dit trouwens alleen en heb geen hulp) Ik informeer en lees veel op internet.

 

Het pakket komt nu met Skynet. En ik betaal haar de verzendkosten. Moet ik trouwens ook extra aan de deur betalen wanneer mijn pakket bezorgd is? Via DHL krijg je een factuur binnen omdat ik een account heb.

 

Ik ben ook al wezen zoeken naar een agent in India...dit doe ik via google, maar weet geen specifieke websites ervan. Als een agent goedkoper is dan kies ik daar liever voor. Maar wil wel eerst alle voor en nadelen weten.

 

Zijn er bepaalde Indiase agents aan te raden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

--------------------------------------------------------------------------------

Beste mevr. Waheeda,

 

Ik kan u precies alle voor en nadelen vertellen, heeft u al een agent gevonden of maakt u nogsteeds gebruik van Skynet?

 

Hoor graag van u!

 

Met vriendelijke groet,

 

Lodewijk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.