Ga naar inhoud

Kosten zakelijk gebruik privé auto aftrekken?

Geplaatst:

markzaal

Beste leden,

Ik ben ZZP'er en gebruik mijn privé motor af en toe om naar een klant te rijden. Ik las dat ik hiervoor de BTW kan terugvragen, maar ook dat ik 19 cent per gereden km kan opvoeren als gemaakte kosten. Kan dit dan beide?

Iemand hier ervaring mee?

Mijn dank is groot

Gr,

Mark

Featured Replies

Geplaatst:

fvddungen

Voor het deel wat je zakelijk rijdt mag je hetzelfde percentage btw over de brandstof en onderhoud kosten terugvragen. Dus stel je rijdt 10.000 km in een jaar, waarvan 2.000 zakelijk, dan mag je 20% van de totale btw over de gemaakte kosten voor brandstof en onderhoud in dat jaar terugvragen. Dit mag dus naast de normale 19ct, die je per km declareert.

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

markzaal

• Auteur

Goed om te weten! Dank voor de snelle en heldere respons!

Geplaatst:

markzaal

• Auteur

En als ik het goed begrijp kan ik dus kiezen of ik een percentage (afhankelijk van mijn km-registratie) van mijn jaarlijkse kosten (brandstof, wegenbelasting, verzekering) opvoer of bovengenoemde vergoeding van 19 cent per km? Afhankelijk van wat in mijn geval het voordeligst uitpakt?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

brood

Vergeet het maar. Hoe kom je nu ineens bij deze onwijsheid? De kosten voor een prive motor zijn ten alle tijden voor rekening van prive. Dus alleen 19ct/km en BTW naar rato is verrekenbaar.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.