• 0

Administratie kosten aangeven bij de belasting aangifte?

Hallo,

 

Ik verkoop producten online op Etsy.com. Het is te vergelijken net als Ebay maar dan voor creatievelingen die zelf producten maken. Voor elk verkochte product moet ik een bepaalde commissie afdragen, ernaast betaal ik ook maandelijkse kosten aan Etsy. Etsy is een Amerikaanse site.

 

Mijn vraag is kan ik deze administratieve kosten bij mijn omzetbelasting aangifte aangeven? Zo ja, hoe. moet ik deze aangeven op het formulier? Ik krijg hiervoor namelijk geen facturen van Etsy waar BTW wordt vermeld, ik betaal alles online.

Deze vraag geldt ook voor mijn website-kosten, die ik ook via een Amerikaanse hosting abonneer.

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je geen factuur met btw erop hebt kun je de facturen niet opnemen in je btw aangifte.

 

Je kunt ze wel gewoon als kosten van je winst aftrekken (en dus meenemen tijdens de aangifte inkomstenbelasting)

 

maar btw kun je alleen terugvragen als je een factuur met btw vermelding hebt

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Roel voor je reactie.

 

Wat je bedoelt met: "Gewoon als kosten van je winst aftrekken in mijn inkomstenbelasting aangifte", bedoel je dan dat ik in mijn jaarlijkse INKOMSTENbelasting NIET OMZETbelasting aangifte mijn winst moet aangeven en daarna de eerder genoemde gemaakte kosten (zoals administratie en websitekosten) ervan trekken?

Link naar reactie
  • 0

omzetbelasting aangifte heeft niets met winstaangifte te maken het is slechts een opgave van de verzonden en ontvangen facturen om daarvan de btw af te dragen of terug te vorderen.

 

Inkomstenbelasting gaat over belasten van jou winst als inkomen

 

Omzetbelasting gaat over het belasten van jou omzet met btw, de btw is een kostenverhogende belasting voor jou klanten. niet voor jou en al zeker geen voorheffing voor de inkomstenbelasting. de 2 staan volledig los van elkaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.