RKR Geplaatst: 29 juli 2014 RKR 4 0 Geplaatst: 29 juli 2014 Wij staan regelmatig op een beurs in Duitsland en krijgen hiervoor altijd facturen met MWST. is dit wel nodig? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46619-mwst-op-messe-beurs-kosten-in-duitsland/ Delen op andere sites More sharing options...
0 ronaldinho Geplaatst: 29 juli 2014 ronaldinho 3,8k 296 Geplaatst: 29 juli 2014 Tot 1 januari 2011 was de plaats van dienst voor alle activiteiten die met beurzen te maken hadden de plaats waar die beurs werd gehouden. Sinds 2011 geldt dit in B2B-situaties echter alleen voor het verlenen van toegang en daarmee samenhangende diensten. Aangezien de diensten door de organisator aan de exposanten doorgaans niet bestaan uit het verlenen van toegang, zullen deze diensten veelal onder de hoofdregel voor B2B-diensten vallen: daar waar de afnemer is gevestigd. Dus in principe verlegging. Heb je bij inschrijving je btw-nummer doorgegeven? Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden". Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46619-mwst-op-messe-beurs-kosten-in-duitsland/#findComment-472789 Delen op andere sites More sharing options...
0 RKR Geplaatst: 29 juli 2014 Auteur RKR 4 0 Geplaatst: 29 juli 2014 Dank je wel. had dit wel verwacht maar kon dit niet echt duidelijk terugvinden. BTW nummer wordt nog te weinig doorgegeven. is dus actiepunt. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46619-mwst-op-messe-beurs-kosten-in-duitsland/#findComment-472790 Delen op andere sites More sharing options...
RKR
RKR
Wij staan regelmatig op een beurs in Duitsland en krijgen hiervoor altijd facturen met MWST.
is dit wel nodig?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46619-mwst-op-messe-beurs-kosten-in-duitsland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag