• 0

Hypotheek eenmanszaak met al een eigen woning

Beste mensen,

 

Ik heb sinds een aantal jaren (meer dan 3) en klein onderneming en een eigen huis. Nu wil ik kleiner gaan wonen. Op basis van mijn laatste 3 jaarcijfers kan ik ongeveer €45.000 lenen.

 

De huidige woning waar in in woon is getaxeerd op €180.000. De woning waar ik voor wil kijken is €110.000.

 

Mijn ouders willen eventueel ook garant staan en hun overwaarde is meer dan het aankoop bedrag van het huis.

 

Mijn vraag is: met dit verhaal kijkt een bank dan nog steeds alleen naar de fiscale winst van de laatste 3 jaren of kan er meer gedaan worden volgens jullie? Is raar dat ik nu natuurlijk gemakkelijk een duurder huis kan betalen, maar geen goedkoper huis kan kopen.

 

Ik hoor graag van jullie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoeveel geld heb je nodig voor de financiering van de nieuwe woning? Ofwel: zit er niet voldoende overwaarde in de huidige woning om een deel van de koopsom te doen?

 

In de voorgestelde opzet zal de bank de nieuwe inkomenssituatie bezien. En dus constateren dat er onvoldoende verdiend wordt. Dus dat gaat dan niet lukken.

 

Misschien kunnen je ouders een hogere hypotheek nemen, als hun inkomen dat wel toestaat. En dan dat bedrag lenen aan jou voor de koop van de woning? De bank zal dan overigens de €45.000 niet meer vestrekken.

 

Lastige puzzel in ieder geval.

 

Groet en succes

 

Peter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.