• 0

Voorraad webshop financieren doormiddel van sponsorships.

Hallo,

 

Ik ben dus van plan om een webshop te starten die een bepaalde soort producten verkoopt. Laten we als voorbeeld boeken nemen. Na wat rekenwerk, zou ik ongeveer een €5.000 startkapiaal moeten zien te vergaren om van start te kunnen gaan met de webshop met een eigen voorraad. Een webshop kan ik zelf bouwen (heb aardig wat programmeerkennis) en ook het benodigde startkapitaal zou ik in prinicipe zelf kunnen betalen. Echter had ik liever mijn startkapitaal tot een minimum willen reduceren doormiddel van het afsluiten van sponsorships met de uitgevers.

 

Ik weet dat dit een eerder ongewone aanpak is om een startkapitaal te bekomen. Het enige precedent waarvan ik op de hoogte ben is Wasbar, die het programma Topstarter op Eén (Belgische televisiezender) heeft gewonnen.

 

Nu vroeg ik mij af of dit wel enigszins mogelijk is. Zouden uitgevers bereid willen zijn om mij startvoorraad te bezorgen in ruil voor sponsoring?

 

Enkele ideeën die ik al had:

- Producten van de uitgever die sponsort prominenter in beeld brengen, door ze op de homepage te plaatsen, een speciale rand te geven in het product overzicht, ...

- Een flyer met recalme van de uitgever bij elke bestelling stoppen.

- Een wekelijkse tweet en facebook bericht over een product van de uitgever (reeds 200 volgers op twitter).

- Een sponsorboodschap verwerken in de videorecensies die ik zal maken

- Een sponsorboodschap verwerken in de blogposts.

- hebben jullie nog ideëen?

 

Zijn er nog andere manieren, waarbij ik een startkapitaal zou kunnen vergaren waarbij ik 1. geen geld moet terugbetalen na verloop van tijd 2. geen aandeel moet weggeven?

 

Hou er wel rekeing mee dat ik geen boeken zal verkopen, al is de markt wel heel gelijkaardig.

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het omgekeerde van reclame op jouw website verkopen. Dan zal je een kostprijs per termijn moeten maken voor een plaatsing, zodat inzichtelijk wordt over welke bedragen het gaat.

 

Ik zou, als ik een geïnteresseerde uitgever zou zijn, kijken naar jouw marketingplan en je budget voor marketing. Je verwachtte bezoekersaantallen en conversieratio. De kanalen waarmee je bezoekers wilt trekken naar je website. Jouw unieke eigenschappen als ondernemer. Maar ik ben geen uitgever...

 

Je zou ook eens kunnen vragen om producten in consignatie te krijgen.

 

Echter geef ik je weinig kans, tenzij je een uniek concept hebt in een niche markt. En dan nog, zonder budget een webshop opzetten, en dus geen budget voor marketing...

 

Wat betreft startkapitaal voor een uniek concept met slagingskans, ga eens praten met qredits of ga een privélening aan bij de bank.

maakeenstart.nl

Link naar reactie
  • 0

Het Belgisch voorbeeld dat je aanhaalt, heeft geen enkel raakvlak met jouw plan.

 

Ik woon toevallig niet zo ver van de wasbar waar je het over hebt. Het gaat hier over een combinatie café/bar en wassalon. Niet over een winkel waar de voorraad wordt gesponsord door de leverancier.

 

Als je graag voorraad wil laten financieren door je leverancier dan kan je betalingsuitstel vragen.

 

Als je zelf het startkapitaal hebt, waarom maak je het jezelf dan moeilijk met een vaag financieings plan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Schaakspeler,

 

Ik denk dat uitgevers weinig interesse zullen tonen voor een startende webshop met weinig bezoekers en die over een klein sociaal kanaal beschikt. Een wekelijkse tweet/FB posts en blogposts levert ze veel te weinig op voor een startkapitaal van 5000 euro. Eveneens is een videorecensie leuk, maar hoeveel mensen bekijken deze reviews?

 

Aangezien je uitgevers daadwerkelijk wilt overtuigen lijkt me een bepaalde dropship-constructie de meest kanshebbende methode om te starten zonder startkapitaal.

 

Groeten,

Niels

Niels Vos | Online marketing &  Professionele websites voor ondernemers

Meer info: Niels Vos  of vertaalbureau

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.