Ik heb een belgische klant (ondernemer met geldig BTW nummer) waarvoor ik wat producten ontwikkel.
Nu heb ik hem een offerte gestuurd en die heeft hij goedgekeurd en vervolgens de factuur betaald.
Op de factuur heb ik de BTW verlegd en hem de producten met 0% BTW gefactureerd
Nu sta ik op het punt hem de spullen te verzenden, maar loop hier vast.
Volgens de belasting dienst moet ik bewijzen dat ik de spullen Nederland uitgevoerd heb naar de ontvanger.
Ik maar een kleine zelfstandige en raak verdwaald in het bos van pakbonnen en douane documenten.
Moet ik persee dit pakket (wat tevens ook nog wat niet gefactureerde spullen bevat die ik van mijn klant in bruikleen heb gehad) via TNT of een andere professionele vervoerder verzenden, met pakbon etc?
Of kan ik het gewoon op de simpele manier als pakket verzenden zoals ik ook zou doen als particulier?
Stel dat ik het via TNTexpress zou verzenden, moeten hun dan niet weten dat ik de BTW verlegd heb, omdat hun zelf anders nog btw rekenen aan mijn klant?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stijnos
stijnos
Ik heb een belgische klant (ondernemer met geldig BTW nummer) waarvoor ik wat producten ontwikkel.
Nu heb ik hem een offerte gestuurd en die heeft hij goedgekeurd en vervolgens de factuur betaald.
Op de factuur heb ik de BTW verlegd en hem de producten met 0% BTW gefactureerd
Nu sta ik op het punt hem de spullen te verzenden, maar loop hier vast.
Volgens de belasting dienst moet ik bewijzen dat ik de spullen Nederland uitgevoerd heb naar de ontvanger.
Ik maar een kleine zelfstandige en raak verdwaald in het bos van pakbonnen en douane documenten.
Moet ik persee dit pakket (wat tevens ook nog wat niet gefactureerde spullen bevat die ik van mijn klant in bruikleen heb gehad) via TNT of een andere professionele vervoerder verzenden, met pakbon etc?
Of kan ik het gewoon op de simpele manier als pakket verzenden zoals ik ook zou doen als particulier?
Stel dat ik het via TNTexpress zou verzenden, moeten hun dan niet weten dat ik de BTW verlegd heb, omdat hun zelf anders nog btw rekenen aan mijn klant?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46801-icl-levering-aan-belgie-hoe-te-verzenden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag