Een factuur is dubbel betaald (aan mij) in december 2013.
Deze factuur heeft de opdrachtgever in mindering gebracht op een andere factuur in januari 2014.
- Moet ik de netto omzet (500) aangeven bij de winstaangifte 2013 bij Opbrengsten?
- En de omzet incl BTW (530) op de balans 31-12-2013 vermelden als een schuld?
- Eventueel nog andere dingen die ik dan moet doen? bv. waar vermeld ik de BTW (30)
- Of gewoon deze omzet in 2014 pas bij opbrengsten vermelden?
Dan heb ik wel een verschil met het banksaldo! van 530 euro.
Overigens heb ik deze omzet niet vermeld bij de aangifte Omzetbelasting 4e kwartaal 2013 !! omdat ik alleen van de facturen ben uitgegaan en niet van de bankafschriften in 2013.
Graag spoedig een reactie ivm. winstaangifte 2013.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sander1972@
sander1972@
Hoi,
Een factuur is dubbel betaald (aan mij) in december 2013.
Deze factuur heeft de opdrachtgever in mindering gebracht op een andere factuur in januari 2014.
- Moet ik de netto omzet (500) aangeven bij de winstaangifte 2013 bij Opbrengsten?
- En de omzet incl BTW (530) op de balans 31-12-2013 vermelden als een schuld?
- Eventueel nog andere dingen die ik dan moet doen? bv. waar vermeld ik de BTW (30)
- Of gewoon deze omzet in 2014 pas bij opbrengsten vermelden?
Dan heb ik wel een verschil met het banksaldo! van 530 euro.
Overigens heb ik deze omzet niet vermeld bij de aangifte Omzetbelasting 4e kwartaal 2013 !! omdat ik alleen van de facturen ben uitgegaan en niet van de bankafschriften in 2013.
Graag spoedig een reactie ivm. winstaangifte 2013.
Alvast bedankt.
Mvg,
Sander
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/46812-dubbel-betaalde-factuur-en-winstaangifte-2013/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag