Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dieuwera
Hallo allemaal,
Graag wil ik het volgende voorleggen en vragen (heb al het hele forum afgezocht, zonder passend antwoord) :)
Mijn man en ik hebben een VOF en een BV. We willen graag de VOF inbrengen in de BV en wel om de volgende redenen.
In de BV is al een paar jaar geen activiteiten en bij de VOF wordt het ook minder.
Mijn man heeft al een paar jaar geleden ander werk in loondienst gevonden en daar redden wij ons mee.
Eigenlijk willen we af van deze twee bedrijven en hadden we het volgende bedacht:
Kunnen we zonder tussenkomst van de notaris de VOF geruisloos laten zakken in de BV? Dus de hele balans van de VOF overzetten in de BV?
Door inbreng van de VOF in de BV wordt m.i. de schuld aan de VOF verrekend.
We willen de rek. crt. prive en het aandelenkapitaal van de BV tegen elkaar kunnen wegstrepen (met een klein restverschil). Kan dat?
Wat te doen met de algemene winstreserve en stamrechtverplichting?
Met de bank is een afspraak gemaakt.
Kan er nog een achterstallig loon DGA opgevoerd/verrekend worden?
Mijn man en ik zijn de enige aandeelhouders.
Balans BV
Debet Credit
Aandelenkapitaal € 210.100,00
algemene winstreserve € 75.526,48
stamrechtverplichting € 52.813,22
bank € 114.003,13
rek crt prive € 217.229,84
rek. crt. VOF € 88.320,43
Heel graag jullie advies.
Bij voorbaat hartelijk dank.