• 0

Welke software is er om producten & specificaties in op te slaan?

Beste Forumleden,

 

 

Voor mijn bedrijf ben ik op zoek naar een in mijn ogen eenvoudig software met gebruiksvriendelijke user interface met de volgende functies:

 

- invoeren en opslaan product fotos & attachments (bijhorende bestanden)

- invoeren en opslaan product specificaties & gegevens zoals de leverancier, prijzen, etc...

- graag ook custom velden, zodat je zelf kenmerken/opmerkingen kunt toevoegen

- gegevens makkelijk aan te passen

- producten makkelijk terug te vinden in sorteerbare lijsten

- software dat offline werkt, lokaal opgeslagen gegevens, geen cloud geen web. Old fashioned offline.

 

Op dit moment doen wij het handmatig met een uit de hand lopende excel bestand. Het gaat nu om ca. 50 verschillende producten (de een wat complexer dan de andere) Dit zal niet hoger uitlopen dan 300 verschillende producten. Het kost teveel tijd om aanpassingen te maken en kans op fouten wordt te groot.

 

Meer heb ik eigenlijk niet nodig, dus geen complete pakketten met facturering, voorraad beheer etc. Ik zie anders door de bomen het bos niet meer. Bestaat er zoiets of is het te programmeren?

 

Na wat onderzoek heb ik het idee dat je met Microsoft Access al zoiets kun maken? Het is niet mijn bedoeling om zelf met Microsoft Access te gaan programmeren. Ik wil een kant en klare oplossing aanschaffen dat betaalbaar is.

 

Iemand ervaring hierin of iemand die weet welke software ik moet aanschaffen?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Wesley Lai

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou Filemaker kunnen overwegen: http://www.filemaker.com/products/overview.html

 

Je zou kunnen volstaan met de eenvoudigste versie van dat product. Niet goedkoop (eenmalige aanschafkosten 329 dollar) maar je kunt het 30 dagen gratis uitproberen.

 

Het is software waarin je zelf databases kunt maken. Op dat punt dus vergelijkbaar met MS Access, maar veel visueler en gebruiksvriendelijker.

 

Ze bieden ook "templates" die je zelf kunt uitbreiden/aanpassen, daar zit vast ook een model tussen dat al voor een groot deel aan je wensen voldoet.

 

Deze misschien:

http://www.filemaker.com/solutions/starter_solutions.html#zoom-inventory-gallery

 

Het is ook mogelijk bestaande data uit Excel te importeren.

 

Ik moet erbij vertellen dat het lang geleden is dat ik Filemaker zelf heb gebruikt (ik doe al heel lang alles juist wél in de cloud en verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik diverse programmeurs als collega's heb, dus ik kan alles laten programmeren ;-), maar het was toen al een erg fijn veelzijdig programma. Als je een beetje goed uit de voeten kunt met Excel, zul je met Filemaker ook geen moeite hebben.

 

Succes ermee!

Contentkoppijn? Ik ben je paracetamolletje. Meer info: www.chrisrommers.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.